Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

31 December, 2009

Kenangan yang Tak Ternilai


Salam dan hai

Mari ombakkan As Leenda, Eazy , Nadeera dan pengantin baru kita, Fikaryna atas kesudian mereka join pembaca tegar yang lain di blog ini! Terima kasih :D

Hari ni hari terakhir 2009 kan? Saya memang tak pernah raikan tahun baru tak kisah di rumah atau diluar. Biasa-biasa aja rasa. Tapi malam tadi, saya buat aktiviti berbeza. Saya gigih selongkar semua almari dan kotak-kotak lama dalam stor.

Terjumpa beberapa kenangan dulu... masa zaman akhir 90an dan awal 2000 :p
.
.
.
.

Masa music boyband dan girlband adalah "the in thing" masa tu.. 90s music amat bagus tanpa perkataan mencarut-carut atau "taking off your *****" ke apa ke..


Pasal masa tu cuma mampu beli kaset aje ok (iPod masih belum ada), maka mainkan aje kaset pakai ni..



Zaman masih pakai camera yang ada negatif gambar tu. mana ada lagi digital camera.. Masa tu kalau tak silap, boleh beli negatif roll 12, 24 dan 36 keping.


Benda mesti ada kat budak sekolah. Keychain kayu. Hadiah wajib untuk perpisahan yang murah dan mampu dibeli. Selain tapak kaki, kadang-kadang amik juga bentuk love.


Oh ya, saya belum bagitau apa tujuan saya selongkar kotak-kotak lama tu kan??

Untuk apa ya?--
.
.
.
.

Untuk ini

Untuk kenangan 12 tahun yang lalu; Uniform (yang saya masih muat dan tak senteng pakai), gambar kawan-kawan (tu Nity. Entah cmne gambar dia terletak kat atas. She's so gonna kill me for this!); dan jam tangan jenama Spoon tahun 1997 yang dah mati baterinya.


Untuk majalah sekolah 8 tahun dulu yang saya minta dia sign senyap-senyap tanpa dia tau majalah tu saya yang punya. Muka D cam ulat buku kan? (Perkara wajib buat sebagai seorang S.A sebelum sekolah ditutup. Kalau masa junior dulu, mesti cari sorang kakak angkat, minta kakak angkat amikkan gambar abang senior yang kita suka-- mesti korang pernah buat kan?)



Ok, guilty!! saya pun sama nerd :(


Tapi se'ulat buku' dia pun, masih juga jadi orang penting.


Erm.. saya pun ada! Saya jadi Sidang Redaksi Majalah Sekolah tapi tak jumpa mana letak name tag saya :( Not fair!!

Sampai bersin-bersin la mencari barang-barang memori.

Demi semua nostalgia ini.


Dah dapat agak kan tema pre-wed saya? :)

Apa yang korang agak tu, baru 25% aje betul.. nak tau baki 75% lagi, tunggu ya!

InsyaAllah kalau semua nya seperti dirancang, harap dengan IzinNya, pre-wedding berjalan dengan lancar tahun depan (ceh lagi sehari aje tahun 2010, gaya cam jauh aje kan? :P)

Nasib baik selongkar stor, pasal hampir terlupa yang kami ada buku scrap ini :D



Saya tau, tiada apa yang terlalu original tentang tema kami ini. Sudah banyak dibuat diluar sana. Udey Ismail pun pernah buat untuk pasangan Tawfiq dan Masreena. Baru-baru ni pun Sueannajoe sudah upload post wedding bertemakan High School Sweetheart.
Klik disini: http://sueannajoe.blogspot.com/2009/12/blog-post.html


Cuma bagi kami, ia memang teramat istimewa kerana cerita cinta biasa kami bukan dibuat-buat semata-mata memenuhi tema. (dan pasal masa sekolah tak merasa amik gambar dengan D pasal dia sombong dan tak layan secret admire :()

Doakan semuanya selamat seperti dirancang, insyaAllah

Oh ya, Selamat Tahun Baru 2010 :D Alhamdulillah, dapat ex-gratia payout dari tempat saya kerja. Tapi sudah tidak ada apa untuk dibeli sebagai barang hantaran. Jadi simpan aje la dulu :)

31 Disember 2009

17 comments:

mama affan on December 31, 2009 at 8:39 AM said...

xora..kenangan zaman kanak2 dan maser sekolah..begitu indah ek..dan ryna doakan planning utk pre-wed 2 berjalan lancar..lagi dkt majlis..lagi x sabar..bila dah selesai..fuh! mmg lege gle..hehe..

nadeera on December 31, 2009 at 9:16 AM said...

simpan lagi yer..saya simpan gak..tapi tak tau la maner letak..kena r selongkat satu bilik..hikhik..

Qistin Fadzin on December 31, 2009 at 9:49 AM said...

xora, bestnya... bkn semata2 memenuhi tema sbb ada maksud disebaliknya... bestnya mcm boleh turn back time! good luck, ya!

ctfza on December 31, 2009 at 9:56 AM said...

so sweet.. suke1000x! ;-)

asleenda on December 31, 2009 at 9:59 AM said...

salam xora..
sy pun ade bnyk brg2 kenangan cam tuh..tp seme kt kg..dh berhabuk2 kot..
pape pun, salam kenal and hepi new year...

xora said...

Ryna: Tu la, tahun depan baru warm up dan terus berlari-lari anak :P terima kasih ye Ryna! :)

Nad: saya pun tak sangka ibu saya simpan lagi. Tapi saya nye baju sekolah dah warna kuning jadi kena beli baru. Nasib ada adik perempuan, jadi boleh pass kat dia nanti :D

Qis: Haah, pasal masa sekolah dulu, D memang tak layan hal2 cinta2 ni. so tak merasa gambar berdua pakai baju sekolah dengan dia. hahah..sekarang baru ada rezeki :D

Xora said...

ctfza: saya pun suka suka :P InsyaAllah harap semua berjalan dgn lancar.

Asleenda: salam kenal n terima kasih sudi lawat blog saya. Ye, saya punye berhabuk dah.. warna pun dah tukar :P hihihi

Ibu Najla on December 31, 2009 at 10:23 AM said...

xora,
saya boleh agak tema pre-wed kamu (kalau tak silap lah). best nye..pernah tgk anggota kump kristal(tak ingat nama pulak) yg baru2 kawen ni bt pre-wed tema yg sama. sangattttt best okey. mengimbas memori silam. nostalgia indah! :) tak sabar nak tgk..

xora said...

Ye, Azian, saya dah tengok gambar mereka. Budak kumpulan kristal tu jadi pengawas sekolah kan dalam gambar tu? hihihi.. mereka cinta dari Form 2 tu! Udin from Candid Sydrome (dah ex rasanya) pun pernah buat theme ni. Mine would be sikit beza, tapi era sekolah tetap ada. Tunggu ye, takut nak cite lebih even nak sangat kongsi :(

fakhariah said...

xora..hari tu saya buat pre wed ala2 p-ramlee & saloma.Dia siap gi trim misai mcm p.ramlee then pakai songkok tinggi.Lokasinya adalah rumah bakal mertua.Ruang tamu bertukar menjadi studio,ada basikal tua yg ada palang tu,biola.Malunyaaa time naik basikal berdua dan sya ddk atas palang tu...mengigil pun ada takut patah palang tu.Bakal mertua dua2 dok tgk,siap bagi komen2 lagi.

Cik Belle on December 31, 2009 at 1:42 PM said...

hihi. saya pon bercinta dari zaman sekolah. bile awak imbas ini semua, oh my, satu-satu kenangan hadir. huhu. sayu betul. dan yer, saya punye scrap book juge antara kami. haha. lagi, autograph book, ade tak? haha.

pre-wed awak ni akan buat kt skola lama jugak ke? hihi.

xora said...

Fakhariah, amat menepati tema ye kamu!! kamu pulak pakai kebaya merah ketat tak??:P

Cik Belle: yup insyaAllah buat kat sekolah juga. Tapi dah banyak berubah sekolah tu.. terlalu membangun :p

fakhariah said...

xora..yea,saya pakai kebaya ketat dan berkain batik..lepas tu ddk bersimpuh..sesak nafas ok hahaha..

ReenTartNenas on December 31, 2009 at 4:53 PM said...

takmo ex-gratia tu, ko kasik la kat aku. aku lebey memerlukan :)

xora said...

Fakhariah: seperti yng dijangka :P
Reen: aku pun amat memerlukan ok :P

harzharun on January 3, 2010 at 10:12 AM said...

xora!...best la enrty ni..if u want to know..i la org yg plg ske mgenang ms dahulu kala..haha...but i x bchenta dgn en tunang since skolah la...hehe...
high skul switheart yea...wat la pre wed pfotoshoot kat sekolah..pakai bj sekolah..pakai blk spek2 nerd korang...hehehe
(btw, i rs...cam seme org nerd je ms kat sekolah..kalo nk dbandingkan dgn rupa yg dah tua ni la)...

xora said...

Harz: ye, saya dah list semua props hidup dan props material yang akan digunakan. Sama-sama ye tunggu untuk tarikh tu :D tak lama, akhir Januari aje InsyaAllah

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates