Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

12 December, 2009

Saya Anak Selangor!


Salam dan hai

Kat Facebook sorang-sorang bagai berperang dengan status masing-masing yang lincah menulis tentang kenaikkan mas kahwin di Selangor dari RM80 kepada RM300.

D pun gelak. Dia dah kena gelak dengan parents dia malam tadi

Saya cakap kat dia "Ingat tak dulu kita pernah rancang nak mas kahwin RM300 kan sempena tarikh kita nikah. Kemudian kita decide tak perlu, Tup-tup nak taknak kena ikut RM300 juge"

Kali ni saya pula yang gelak :P


Tapi bila reaksi orang bujang yang mengatakan, mas kahwin yang baru ni membebankan, saya tak berani nak komen. Tapi saya amat setuju dengan statement dari JAIS, "mas kahwin ni tidak membebankan. Yang membebankan, wang hantaran yang beribu. Dengan barang-barang hantaran berbelas-belas,sambutan melampau-lampau, baju persalinan sampai 12 helai.."

Jauh dalam hati, saya setuju juga :p

Erm.. mungkin rasa cam nak turunkan wang hantaran kami (saya yang kena buat keputusan berapa wang hantaran pasal ayah ibu memang tak kisah langsung berapa wang hantaran yang D hantar. Ayah kata, kalau tak hantar pun tak apa-- bertuahkan D?? Tapi saya takkan bagi laluan semudah itu untuk dia :P), tapi rasanya takde kesan apa-apa pun. Lagipun wang hantaran nanti bukan la duit hangus kenduri belah saya, tapi ayah ibu akan bagi pada saya semuanya. (Beli beg LV lepas ni 3-4 beg.. nyumsss!! hihih), jadi saya dan D akan gunakan duit tu untuk kehidupan selepas kahwin.

Kan kehidupan selepas kahwin tu lagi penting :)

12 Disember 2009

1 comments:

Lisa on December 14, 2009 at 11:43 AM said...

iyer xora, lisa setuju ttg kehidupan selepas bertukar status tu lebih penting..
pd lisa tak la membebankan, takkan pihak lelaki boleh sediakan hantaran beribu duit mas kawin rm300 tak mampukan.. tu pendpt lisa la sbb mas kawin tu pun utk isteri shj, org lain tak boleh guna, lgpun isteri tukan dh jd tanggungjwb suami, pastu isteri kena lebihkan suami dr keluarga sendiri punkan.. jd berbaloi ler tu hehehe pendpt 10sen lisa jer nih

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates