Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

07 December, 2009

Mengatur Strategi



Salam dan hai.

Semorang rata-rata tengah teruja dengan Year-End-Sale (YES). Ramai yang cadangkan beli barang itu dan ini waktu ni. Serbu warehouse sale sana dan sini.

Tapi saya tak mahu.

Saya tau, memang bargain gila kalau beli barang-barang hantaran waktu ni. Dengan jualan akhir tahun dan Christmas bergabung, diskaun yang dapat memang sangat menyelerakan. Tapi saya kira, saya ada rancangan lain. Mungkin saya untung atau mungkin saya rugi. Tapi saya tak kisah pasal saya pasti, saya takkan dapat semua yang saya nak. Jadi usaha takat mampu sahaja.

Biarlah, orang nampak strategi saya merugikan, tapi saya tak mahu menyimpan barang-barang hantaran terlalu lama sampai berhabuk. Lagipun, saya percaya pada rezeki. Kalau saya lebih di sana, mungkin saya kurang di situ :)

Orang tak faham cara kita, akan ingat kita rugi. Tapi kita punye rancangan, mungkin tak terfikir oleh mereka :) Macam dalam video kat bawah ni :)




7 Disember 2009

4 comments:

Unknown on December 8, 2009 at 8:20 AM said...

hai..,

ape rancangannye..??buleh sy ikot..sy ni pun tgh pening2 nk beli ke x hantaran skg memandangkan skg kan YES..!!!!hehehhe..

xora said...

Rancangan saya, persalinan lengkap beli masa mid year sale. bulan ramadhan nanti hunting utk buku agama dan jubah. boleh beli telekung sekali pasal masa tu baru ada cantik-cantik. surprise utk dia beli tengah tahun juga, lepas price drop :P coklat beli seminggu sebelum majlis. sbb tu skrang tgh tahan diri dari gi YES. kang tergapai entah apa :P

Anonymous said...

cik zora,check email eh..btol2 mintak tolong..huhu

Xora said...

Isyah, saya dah reply ye. Nnt saya cuba update kamu dengan worklist secara berperingkat ye?

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates