Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

20 December, 2009

Pilih Hantaran- Episod 3



Salam dan hai

Shopping kali ni takde rancangan. Ingatkan hari ni cuma nak duduk di rumah, selepas 3 hari berturut buat shopping. Tapi last-last saya sms D dan ajak kuar beli kasut dia di MV. Dia cam malas-malas, tapi akhirnya dia setuju juga.

Kami tiba di MV awal juga dan rezeki dapat parking betul-betul di depan pintu masuk. Tapi ada dua kereta tu parking dalam keadaan yang pelik sangat. Jadi saya amik gambar kereta tu. Saya rasa, ruang parking masih luas dan tak perlu sampai bertemu plat kereta..



Ok, agenda adalah mencari kasut saya dan kasut dia.

Banyak juga kedai kami masuk, rasanya kalau jalan kat treadmill ni sudah ada 4km kami jalan. hihih.

Akhirnya, berjaya juga kasut yang masing-masing suka. Payah juga nak dapatkan kasut yang dapat 'OK' dari D pasal dia tak suka saya pakai heels yang terlalu tinggi. takut nanti sakit belakang. Penat sudah saya terangkan, kasut ni bukan untuk buat kerja tapi untuk gi majlis aje. Jenis yang keluar dari kereta, jalan setapak dua, duduk, makan, dan balik. Tapi dia tetap takmo saya pakai heels terlalu tinggi. Last-last, dapat juga la heels yang ini, tak terlalu tinggi, dalam 4 cm aje kot. Warna saya suka pasal banyak tone, boleh pakai dengan banyak kaler. :p Tapi kasut ni dari jenama yang saya tak pernah pakai jadi takut tak selesa. D kata kalau nak selesa, dia letak hantaran kasut Vincci..!! :P Tapi kali pertama saya pakai, terus saya "Awww.. I want this!!".



Kasut dia ni pulak, saya yang cerewet nak macam-macam style. Selalu lupa yang D ni orangnya simple aje. Rasanya, dah lama gak la dera perasaan dia (hihih), akhirnya saya setuju amik design yang ini pasal D suka.


Tapi clutch tak berjaya jumpa. Mungkin nak buat percubaan seterusnya minggu depan kalau ada rezeki. Tapi dah takmo MV. Mungkin nak ke OU.

D gi bercuti dengan famili dia di Langkawi sampai hari Rabu. Jadi adil lah saya dapat luang masa dengan dia selama 4 hari berturut-turut kan? :P

Oh ya, memandangkan kami hanya akan bagi kain ela setiap sorang sebagai hantaran, saya rasa lega pulak pasal tak perlu menempuh sesi fitting dengan D untuk pilih kemeja dan seluar dia.. Kalau la teknologi bukan batasan, mungkin aktiviti shopping ni tidak la membebankan, macam video kat bawah ni :( I wish.. one day, ladies.. One day...





20 Disember 2009

5 comments:

eazy insyira on December 21, 2009 at 11:18 AM said...

mv tak best kew yang?
i baru nk g sane dis week

Miss A on December 21, 2009 at 11:22 AM said...

hi xora...tgk gmbr keta tu kn...buat i teringat i pun penah amek gambar keta yg parking smpi 'kiss' each other... ish2...mcmmanelaa diaorg bleh x perasan langsung...

xora said...

Eazy: MV best sngat! tapi pasal saya dah gi sana dekat 3kali, jadi barang sama aje saya tengok. if tak pernah gi, baik gi. Memang murah dah cantek :)

ida: Tu la.. takde rasa gegar ke?

harzharun on December 21, 2009 at 8:27 PM said...

kasut vincci la menyakitkan yg!
(pgemar heels)

xora said...

Harz: hihih.. entah, dari zaman U sampai dah kerja, Vincci gak ke kaki :P yang lain sudah dicuba, Vincci gak yang selesa --cam iklan apa ye ni..Tapi kadang2 by luck juge

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates