Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

30 July, 2009

Hantaran Orkid


Salam dan Hai

Atas permintaan abang saya, kena pakai bunga orked untuk kemasan hantaran dia.. Aduh, camne tu? Saya langsung, diulangi langsung tak pernah buat hiasan untuk hantaran. Dia nak orkid lak tu..

Tapi layankan aje la permintaan dia.

Maka, seperti biasa, menggunakan magis abang Google mencari gambar..

Alhamdulillah, jumpa!!!

Sudah la dia pakai white tray cam saya nye (10 markah!), warna orkid dia pun sama cam permintaan abang saya.

Jom layan gambar!













Sapa-sapa tau gambar ni dari blog/ website mana, tolong bagitau supaya saya boleh bagi proper credit pada empunya diri.

Sedar diri yang saya tak reti nak gubah-gubah telekung jadi rama-rama ke, jadi bunga Refflesia ke.. Semuanya cukup simple, tapi riben tu maybe pakai warna ungu kot supaya takde nampak all white pulak

erm.. tunggu aje la masa gubahan hantaran. Rasanya mesti 200% langsung tak sama dari yang dirancang :P

Tapi tak sabar nak tunggu ctfza nye barang iringan tunang.. dia pun pakai bunga orkid, dari post blog dia.. cantik sangat warna bunga dia.. tak sabar tunggu result gubahan pertunangan dia!


30 July 2009

8 comments:

NisS^ImmEr on July 31, 2009 at 12:38 AM said...

cantik jugak..asik2 roses je, tukar orkid pun cun jugak

NisS^ImmEr on July 31, 2009 at 12:41 AM said...

if possible, dlm tray lapik ngan kain satin supaya tak nampak kosong sgt. bleh choose colour purple with lighter shades than flowers

p/s: comment 2 kali..terover plak sbb suke sgt dgn white tray tu :)

xora on July 31, 2009 at 9:20 AM said...

Niss, kat post Nilai 3 Diserang Xora, saya dah tunjuk lapik camne kitorang beli.tapi memang betul idea Niss, memang kena letak lapik kain kan.. takde la terus nampak dasar tray :P saya ingat, nak letak bunga rampai kat atas alas tu supaya wangi sikit sebab pakai bunga palesu. what do u think?

NisS^ImmEr on July 31, 2009 at 9:41 AM said...

that's a great idea too..or bleh jugak tabur potpourri..sama je.

i think, decoration utk tray ni tak perlu sarat sgt, sbb the tray itself dah cantik..nnt menenggelamkan seri tray tersebut (pendapat sy yg amatur ni lah)

xora said...

takpe, kita sama-sama belajar kan?! :)

ctfza on July 31, 2009 at 10:56 AM said...

nice.. tapi rasanya kalau kita tambah bunga renek2 kecik2 kaler putih pun cantek jugak.. biar dia nampak segar.. jgn letak banyak.. manja2 jer.. :-)

khairulhaya on July 31, 2009 at 5:22 PM said...

xorrraaa...

bole tahan gak erk gune bunga orkid ni.skrg org asyik gune rose je utk hntran..good idea bebeh..

eh dlm entry nilai diserang xora tu..xora ade beli tray tu kan?mahal x erk..pastu xora ade jumpa x sangkar burung yg kaler putih mcm dlm gmbr kt entry ni(yg isi buah tu)

xora on July 31, 2009 at 6:49 PM said...

Tapi cabaran pasal susah nak cari contoh hantaran pakai bunga orked :( tapi tetap kena google. Saya beli white tray tu kat Nilai 3. tengah sale, dapat 20%.. dia daa 3 size, kecik, sederhana dan besar. kecik rasanya dalam 19.90, sederhana dalam 22+ then paling besar dalam 27 rasanya. tapi lepas diskaun, dah dapat jimat! :) beli skrang la, sebab masih tgh sale kan?

sangkar burung tu, kawan saya kata dia beli kat Semua House KL. Saya pergi nilai 3 pun ada, tapi banyak yang kemasan tak cantik. ada yang kayu2 dah patah, jadi saya tak jadi amik. ahad ni pun nk gi semua house nak tengok kat sana.. kawan saya kata, dia beli kat kedai sebelah watson dalam semua house!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates