29 July, 2009

Mencari Yang Satu



Salam

Dah janji dengan K.Rina, kena temankan dia cari baju sanding. Paksa abang saya ikut, walaupun dia kata nak gi bengkel tengok kereta dia.. Tapi akhirnya, berjaya paksa dia membontoti kami berdua..

Kami pergi di Bangi, hampir 5 kedai bridal kami pergi. Tapi tak satu pun diorang berdua berkenan.

Bukan tak cantik pakaian yang kami tengok. Memang cantik. Tapi rupanya, hati mereka berdua dah diikat dengan persalinan di satu butik di Bangi, yang mereka dah pergi ke sana seminggu lalu.

K.Rina amat bersemangat, jadi ikutkan aje. Kak Rina takut-takut nak masuk sebab dia takut orang kedai tu cam dia memandangkan tu trip kedua dia. Tapi memang pun orang kedai tu masih cam dia hahahah.. Siap kata "Minggu lepas dah datang kan? tengok baju ni juga kan?"

Saya buat-buat tak dengar dan tekun membelek baju di sana.

Saya dah nampak satu baju yang memang cantik (pada mata saya). Saya tak suka warna lembut sangat untuk sanding (konon takmo tenggelam) tapi entah ngapa, kombinasi warna tu cam cantik bagi mata saya. Pink-Ungu, nampak cantik dan lembut.Bagai berjanji dengan tema bilik pengantin pulak! :P

Harga menjadi isu rupanya. Kadang-kadang dengan harga kurang RM2 ribu, sesetengah butik dah boleh dapat persalinan lengkap aksesori dengan pelamin lagi, tapi kat butik ni cuma dapat persalinan tadi bersama aksesori dan makeup sahaja, tapi bagi saya amat memadai memandangkan pekerja tu kata baju tu memang belum pernah dipakai oleh sapa-sapa lagi. Baru baru! Namun bagi abang saya, tak berbaloi. Pikir gak camne cara nak bagi abang saya setuju sebab dari gaya dia cakap, dia cam 50% nak baju tu, cuma 50% aje cam takmo sangat pasal harga.

Akhirnya, saya cakap kat abang saya, apa kata K.Rina dan dia sama-sama pakai baju tu, tengok camne rupa baju tu kat badan. Tengok cantik tak pada ketinggian mereka, pada warna kulit mereka, sebab kadang-kadang, baju ni bila kat hanger dan patung, memang la cantik. Tapi bila kena pada badan pemakai, hai memang serba serbi tak kena (belajar dari pengalaman baju-baju banyak terperap kat dalam almari pasal baju-baju tu lebih cantik di hanger dari di badan :P)

Lepas diorang pakai, diorang sama-sama berdiri depan cermin, terus aje diorang setuju amik baju tu! Saya memang suka (bukan pasal saya penat berjalan) tapi pasal kombinasi warna pada baju tu cantik dan unik. Susah nak gambarkan. Tapi mungkin ni perasaan K.Rina..

Bakal pengantin mesti akan ada perasaan "OMG, this is THE ONE!!"

Cam tu kot K.Rina rasa.

Tips hari ni: Pasangan kena dua-dua cuba baju tu siap-siap dan diri depan cermin. Kalau ada perasaan seperti di atas, persalinan tu adalah "THE ONE"

Oh ya, kadang-kadang muka kurangkan sikit malu untuk minta itu dan ini. Saya saja cuba nasib, tanya kat pekerja dia, boleh tak lepas makeup semua, nak amik gambar di pelamin di butik ni. Mereka kata boleh.. yeay :P Memandangkan majlis tu nanti tiada pelamin, maka sekurangnya gambar kat atas set pelamin sewa kat butik ni pun jadi la..

Perkara penting: gambar di Internet tak dapat menyampaikan lusuh atau lunyainye kain persalinan. Hanya kehadiran secara fizikal aje dapat menentukan. Yang penting, pastikan harga pakaian sepadan dengan mutu pakaian.

Selesai sudah isu baju persalinan.

Sekarang cuma berdoa, segala musibah dan drama tentang butik pengantin yang saya dok baca dari Internet, tak berlaku pada majlis abang saya.

InsyaAllah.

Giler takut ooooo

Doakan semuanya selamat InsyaAllah

Lepas ni, boleh la K.Rina tidur lena.. Tapi abang saya la yang akan tak lena fikirkan baki bayaran. hehehehe


29 Julai 2009

6 comments:

khairulhaya on July 30, 2009 at 11:28 AM said...

xora..abg xora bile kawen?n xora dok mane erk?roy bole rekemen 1 tmpt ni.baju bole design ikut cite rase..harge pon ok la sbb kt kg roy kan.so masih ikut harge kg la.
make up pon ok la..puas ati.cume jauh sket la..

xora on July 30, 2009 at 11:31 AM said...

abg saya kawin insyaAllah majlis belah laki awal november nnt.saya dok seri kembangan. jadi area bangi, kajang n KL bridal memang rajin gak la jenguk.. nak tau bridal yang satu tu--yg roy nak rekemen tu!

khairulhaya on July 30, 2009 at 11:45 AM said...

kt kg roy..kt area k.selangor la.dulu mak andam ni dok area kajang gak.die pon tukang jahit.pernah keje ngan man kajang.

xora ckp n tunjuk je design baju nk mcm mane.insyaallah akak tu bole buat..pon bole tahan gak la

khairulhaya on July 30, 2009 at 11:46 AM said...

kt kg roy..kt area k.selangor la.dulu mak andam ni dok area kajang gak.die pon tukang jahit.pernah keje ngan man kajang.

xora ckp n tunjuk je design baju nk mcm mane.insyaallah akak tu bole buat..pon bole tahan gak la.

xora ade msn?klu ade add roy erk:roy_kwa@yahoo.com

xora on July 30, 2009 at 11:56 PM said...

saya takde msn.. gmail saya ada roy .. dikira gak ke? :p

Mohd Nazim on September 4, 2009 at 4:31 PM said...

Giler ahhhh... panjang giler blog nih... letih gak nak baca... nih kalo ko buat hal AM.... aku sipak kat halkum ko.... hahahha... anyway bro... congrats.. akhir nyer berakhirlah zaman bujang ko... (jd playboy pencen laa.. hahah)

Dan tahniah juga kepada adik Am... kerana berjaya buat blog nih... dan tulis panjang²... x sesia Abg Man antar g sekolah... ahhaha..

P/S kalo ko x jemput pon aku g jer dtg makan... ahahhaha

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates