22 July, 2009

Booking Katerer


Salam dan Hai

Ok, patutnya dah lama update tentang hal booking katerer. Hal ni dah selesai kira-kira 2 minggu sudah. Tapi belum sempat hendak ditulis secara terperinci.

Ayah dah booking katerer. Dia berkenan dengan makanan katerer ni masa dia gi majlis kawin anak kawan dia. Abang encik pemilik (terlupa nama dia sapa) memang sangat baik. Dia siap cadangkan apa yang perlu dan apa yang tak perlu. Dia kata, dia akan tolong sebolehnya kurangkan kos untuk majlis. Yang penting, kurang kos sebab dia faham, mana-mana pengantin pun mahu potong kos untuk majlis.


Ok, berikut adalah senarai tempahan ayah.

Menu untuk 1000 tetamu
1. Nasi putih (10%) dan Nasi Briyani
2. Ayam goreng rempah
3. Daging masak something
4. Acar buah
5. Dalcha sayur
6. Buah oren dan tembikai
7. Air sirap limau

Tambahan
1. Bubur kacang
2. Tapai
3. Teh tarik

Kelengkapan lain
1. PA system & DJ
2. 240 Sarung kerusi dan riben
3. Arch
4. Red carpet 90 kaki

Pakej ni termasuk
1. Pinggan mangkuk untuk tetamu
2. Pelayan buffet
3. Pelayan Meja rombongan perempuan (ayah takmo guna istilah VIP)
4. 240 kerusi plastik, 24 biji meja
5. 4 set meja rombongan perempuan
6. Lauk pengantin
7. Hiasan meja pengantin
8. Meja bulat dan alas meja
9. Kek pengantin 2 tingkat

Untuk semua perkara di atas, harga adalah RM16 ribu.

Tak tau la murah ke tak.. sebab bagi saya takde la murah, belanja kawin mana ada murah. Cuma bagi saya, saya ingatkan lebih mahal dengan demand yang macam-macam. jadi bila dapat harga 16k, saya cam teruja lak..

Korang rasa murah ke mahal ye harga camni? Rasanya standard kot kan?

Oh ya, memandangkan kek tu cuma dua tingkat, insyaAllah saya nak buat cupcake untuk diletak di tingkat paling bawah.. maka kek jadi la 3 tingkat! :)

Oh ya, tema majlis adalah ungu-putih!

1 comments:

Anonymous said...

RM16k tu stended la Cik Xora.Kawan2 I sume kate mesti tak lepas dr RM15k kalo makan2 ni..haishhhh

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates