Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

27 July, 2009

Banner ke Bunting?


Salam dan Hai

Semalam abang saya tanya pendapat saya

Abang: Ayah suruh aku fikir buat backdrop dewan la
S
aya: Backdrop? untuk apa? tutup aje dengan langsir ye sudah!

Abang: Eh backdrop ke apa ye yang ayah suruh aku fikir?
Saya: Ke pasal banner?

Abang: Ha, ye la kot.. ayah kata yang rentang-rentang tu!
Saya: Oooh, maksud ko, banner ye? ke bunting?

Abang: Ha.. ha'ah, aku ada dengar ayah sebut banner.. Antara dua tu la kot. ayah suruh aku decide nak ke taknak. Ko rasa perlu ke?
Saya: Ko ada budget tak?

Abang: insyaAllah ada. Tapi nak banner ke bunting ko rasa? Kalau ko jadi aku, ko pilih mane?
Saya: Dua-dua aku taknak. If aku jadi ko, aku akan amik gambar pre-marriage ke, aku print gambar tu besar-besar. Then print dan letak kat pintu masuk kat cam tempat melukis yang pelukis selalu ada tu. Nak tambah poyo, if aku sampai dengan suami aku, aku akan sign kat gambar tu- macam artis-artis tu selalu buat. Atleast tetamu ada la tempat lagi nak bergambar. Lepas majlis, boleh la ko tampal gambar tu kat rumah. If bunting, ada ke ko nak letak kat rumah ko?

Abang: Ha'ah la.. ye tak ye jugak! cara tu!
Saya: Ko cara-cara.. tapi aku suruh ko booking fotographer dah buat??
Abang: Nanti la aku buat. Aku nak drift kereta dulu petang ni..


hai abang saya ni, ntah bila la nak booking fotographer..

Maaf, taakde niat nak cederakan perasaan sapa-sapa yang pernah buat banner atau bunting masa kenduri mereka, cuma ini pendapat dan pilihan yang saya buat.

Sesuatu yang insyaAllah kalau ada rezeki, saya teringin nak buat ..



27 Julai 2009

3 comments:

Qistin Fadzin on July 28, 2009 at 4:25 PM said...

true... that will be a nice spot for the guest to snap some pic. baru memorable... hehe

Anonymous said...

Marveles idea la Cik Xora...I nak tiru idea sign2 otograf kat gamba tu lah hahah 10Q!!!!

Noor Ashikin binti Ohyanuddin on May 7, 2011 at 9:04 PM said...

bes la cdgn ni....boley msok list utk mjlis sye nti2 =)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates