Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

03 December, 2009

Saya nak Jadi Losser


Salam dan hai

Terima kasih kepada Cik Teratai (Cik Teratai, nak url blog kamu boleh? Saya tak dapat nak cari kat profile kamu) dan Cik Belle yang menjadi pengikut yang ke 48 dan 49! Terima kasih kerana sudi mencemar duli :)

Bloggers, kelmarin, saya tengok cerita Biggest Loser Asia. Asyik ada iklan, suruh join 'The Club" --semestinya dengan bayaran tertentu la kan :)

Semalam, kawan opis saya Reen hantar email, tunjukkan BMI dia menunjukkan dia kena kurangkan beberapa kilos. Dia suruh saya masuk website Biggest Loser Asia.



Jadi saya pun gatal tangan, pergi masukkan data saya pulak


Keputusan saya yang ini :(


Saya nak kembali pada berat zaman Uni dulu! Sangat cergas dan badan amat fit. Tak mudah rasa letih.





Hai.. baiklah! Kita mulakan gerak gempur sekarang!!


Saya berikan diri saya masa sebulan untuk turun kepada 62kg!

Are you with me, ladies!!!!??

3 Disember 2009

10 comments:

Farrah on December 3, 2009 at 9:14 AM said...

wahhh teruja..trus masuk and sign up.. nk tunggu keputusan die jgk..


uhhh.. i ni berat 50kg, tinggi just 150cm.. mmg my BMI cuma 22 - normal tp sbb rendah kot; i terase mcm perlu kurus lg.. :(


ohhh.. 2weeks je lg.. sempat ke? tp asal je mlm mesti lapar :(

xora said...

fara : wahh jelezzzz!! :( tapi tahniah pasal berat kamu ok :) keep it up! pantang nasi dan makan berulam air tau :) --ceh saya nasihatkan org, tapi badan meloyot, tak perasan ahahah

Anonymous said...

mau join jugak!!

Mrs Drac on December 3, 2009 at 10:28 AM said...

nak join gakla..berat awk mase kt uni lebih kuang cm saye kt uni dulu..around 56 - 57kg je..skang saya dah 67 kg..heigt 167..selua jeans dulu sume tak bole pakai dah..wawa=(

harzharun on December 3, 2009 at 10:31 AM said...

im with u xora!!!! (dgn sgt bsemangat)...fara...lm2 kalao x mkn nasi,akan tidak ada perasaan pd nasi..mkn lauk sj...
saya ni 1 je...x excercise...kalo x senang sket turun...tp akan ku ubah caraku...say no 2 nasik..say yes to execise!!!!

xora said...

Faratul:mari bakar lemak2 berlebihan!

Mrs.D: saya pernah berat 67 masa first saya masuk uitm s.alam. Lepas 3 bulan, turun sampai 57. then dalam range 55-57 aje. bila dah kerja, vooom naik balik 67kg dalam masa 3 bulan juge!!! pitam!

Harz:saya makan oat, konon gantik nasi. masa buat medical checkup, kolestrol ok. (tapi lemak tak pecah pun!!!)

eazy insyira on December 3, 2009 at 10:35 AM said...

i pown nk join jugak

da tension dgn berat ni.
im 149 with 44 kg.
mmg nmpak normal.tapi agak chubby.
sekarang makan energy bar saje.

Mrs Drac on December 3, 2009 at 10:39 AM said...

turun gilos sebab turun naik uitm shah alam yg berbukit bukau tu kot..hikhik..neway, cik xora fac ape ye..saye pun stdy sane dulu..batch 2006 - 2008

Manusia Kerdil on August 17, 2010 at 9:09 AM said...

hai...

meh la try petua nie...ambil madu (2 sudu) campur serbuk kulit kayu manis (2 cubit) campurkan dalam air suam...minum setiap pagi...insyaallah cepat turun berat...ada kawan ukuran lilit pinggang sampai turun 4 inci...masa datang kenduri kawen memang sampai tak kenal dia...huhuhuhu caiyok!caiyok!

Xora on August 17, 2010 at 9:12 AM said...

M.Kerdil! thanks for the tip! nak cuba hari ni gak!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates