Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

28 December, 2009

Pilih Hantaran- Episod 4




Salam dan hai.

Rutin ombak kita dimulai dengan meraikan kedatangan Ms.Alin dan Missyanz sebab sudi menjadi pengikut ke 65 dan 66 blog ini! Terima kasih!!

Ok bebelan kali ni balik semula pada barang hantaran.

Minggu lepas D gi bercuti ke Langkawi. Tup2 dia bagitau saya yang dia sudah beli perfume tu.

"D epy dapat bli perfume B even B tak suka pakai tapi D nak juga beli"

Tak jadi nak marah. Saya tau yang dia memang berkenan sangat dengan perfume Rose The One tu pasal masa mencari hantaran dari Sogo ke MidValley, dia asyik kata nak belikan. (Mungkin pasal dia suka tengok ads kat TV yang Scarlet baring atas katil sambil makan ceri???!! D memang suka perempuan montok cam Scarlet dan Kate Winslett.. huh! )

Saya pula asyik berdalih pasal saya memang bukan hantu perfume.

Tapi memang wangi.

Bersyukur dengan apa yang dapat. Terima kasih D :D



Lepas aje D balik dari Langkawi, kami ke Jalan TAR pada 25 Disember-- lagi sekali.. ye saya tahu... Mencari kain ela untuk jadikan barang hantaran kami. Setelah asyik tengok iklan Jakel kat TV yang RM199 boleh dapat set lelaki+perempuan+samping, tu yang terus pergi hari ni juga.

Seperti biasa, pekerja Jakel amat la ramai :P Terus ke tingkat 3, mencari set RM199 tersebut. Memang dah lama set kat kepala nak warna cream, jadi terus aje ke beberapa pilihan. Sudah ada berkenan, tapi bila saya tengok pilihan samping, terus saya tak jadi amik pakej tu. Saya teringat yang ibu ada bagitau, cari samping yang penuh. Jangan cari yang samping yang pattern cam kain pelekat.

Jadi, untuk dapatkan kain songket yang kena piawaian ibu supaya ibu tak histeria, kena buat pilihan harga yang lain, yang akhirnya yang kami berkenan tu bukan songket dalam pakej. Saya suka songket yang ini pasal banyak warna boleh masuk. Pasal hati sudah mahu, kami redha aje la dengan tambahan harga lepas penat tawar. Dah cakap kat D, takmo dah fikir untung ke rugi ke, kita fikir rezeki atau tidak aje la (nak sedapkan ati). huuu perasaan nak tamak, kadang-kadang perlu juga dibelai hihihi.

Gambar di bawah, walaupun warna sebenar berbeza dengan dalam gambar :P


Terpenting, masih dalam budget.

Lepas aje keluar, boleh pulak terjumpa
Fieza. Dalam banyak-banyak orang berjalan, dia yang saya jumpa! Dia bawa mak mentua dia ke Jakel. Nasib dia bawa air cendol jadi saya tumpang minum sehirup dua.

Kemudian, saya ke SSF, mencari cupcake tray kecil untuk hantaran, yang kami jumpa ditingkat 3 tapi staff bagitau yang stok sudah habis. Stok baru dijangka sampai masa Tahun Baru Cina. Dia bagitau juga yang SSF hanya buat sale masa Tahun Baru Cina dan Hari Raya saja. Good to know :D. Sekurangnya, sudah tau range harga untuk tray tu dan boleh cari masa Raya Cina nanti.

Ok, sekian. Mungkin ini entry terakhir pencarian barang hantaran. Alhamdulillah, keseluruhan ekpedisi berjalan dengan lancar. Untuk side saya, sudah selesai 5 dulang, dan cuma tinggal 2 dulang makanan, sireh junjung dan 1 hantaran suprise yang boleh beli 2-3 bulan sebelum majlis insyaAllah. Untuk D, dia sudah settle 3 hantaran setengah (boleh kata cam tu ye D pasal ada yang dah lengkap separuh2 :P)

Dah boleh goyang kaki dah (NOT!!!)



28 Disember 2009


3 comments:

Ms ALiN-D on December 28, 2009 at 10:46 PM said...

thanks for the ombak :D saya jumpe blog nie sbb googlekan utk cr cth hantaran warna peach..i like peach..heheh

Anonymous said...

tol xora..fara nye perfume pon dia yg suke sgt..tp sib bek ikutkan je..sbb the smell getting sedap n sedap makin lame! hehe..kdg2 kne ikut gak pendapat dia kan walaupon kite rase pendapat kite lbeh bek..

mingming said...

xora...

si dia yg kenalkan kite dgn D&G ni. kite pun suka, wangiiiii.

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates