Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

01 December, 2009

Berat dan Tabung yang Statik


Salam dan hai

Mari kita buat poco-poco untuk menyambut pembaca tegar saya yang ke 45; Wan Norfadzlina. Dia ni juga la pemenang bertuah untuk contest online Merisik Gallery (yang sticker mode ramai blogger letak kat blog mereka tu). Dah boleh tidur lena pasal dapat sponsor! Cam artis juga dia ni..

Ok, post kali ni---->Tengok kat 'Tik-Tok' saya.

Berat tak berkurang.

Tabung tak bertambah.

Kenapa??????

Gym pun so far tak pernah ponteng lagi. Nak kata peralatan kat gym tu tak bagus, jenama yang sama peserta 'The Biggest Loser' guna kan. Mungkin kalau ada trainer hot cam Bob, tak kisah berpeluh-peluh mahupun tergolek atas peluh sendiri pun, saya rela lari lagi atas treadmill. haiii

Nasi pun saya tak sentuh, lunch pun cuma maka oat sampai orang asyik nak belanja pasal ingat saya takde duit.. Huaaa.. Tapi mengapa masih belum tunjuk data yang bombastik.

Yang tabung saya tu, lagi satu hal.

Tak dapat nak tambah pasal duit claim asyik saya kitar semula untuk claim yang lain. Mula-mula claim CL, dapat duit, gi buat spek. Dapat duit claim spek, gi buat dental. Dapat duit dental, gi buat spek lagi.

Harap dalam akhir tahun ni, selepas selesai isu claim ni, harap-harap dapat tengok ticker tu merangkak, sekurangnya atas dari 75% pun dah boleh menari Poco-poco depan computer ni!? Boss, sila bagi sekurangnya satu bulan bonus tahun ni, boleh??

Iklan Nuffnang ni, sekarang pun cuma dapat ternak dalam RM9. Serius tak tipu! Tapi orang kata, nak ada nuffnang ni, kena rajin dan sabar mengternak blog.

Takpe la, yang penting, dalam merancang duit ni, paling penting jangan kira sesuatu keuntungan yang belum pasti lagi.

Jadi, kena la sabar sampai akhir tahun ni.

Tetiba isu duit ni buat saya panik. Mungkin pasal baru perasan ticker sudah tunjukkan hanya tinggal 10 bulan untuk merancang semuanya.. Fitting pulak nak buat lagi 4 bulan. Entah sempat ke tak menguruskan badan, terutama bahagian bawah yang memang besar segan, kecik tak mahu...


1 Disember 2009

7 comments:

harzharun on December 1, 2009 at 12:30 PM said...

xora!!!!...problem kita sm nih...fara(bride2beblogger) ckp tailor dia akan ukur bj 2 weeks b4 majlis..untuk mdapatkan ukuran yg tepat..so,u ada ms lama lg tuk kuruskan badan..i ni hah, tnggal 3 bulan je lg..n dah dekat stahun x mkn nasi spinggan cam manusia normal..kalo tliur sgt, i mkn 2,3 sudu dlm 1 week..huhu..tp mak aih...nape la susah nak turun ni!!!!!!!!!!!!!
and for the tabungan,aiseh,senak nafas jugak la..tunang je dah byk hbs..huhu...xde ke durian runtuh bonus 3 bulan ke, menang cabutan sijil simpanan premium BSN ke ...huhu..arghh

ShimaRasedi on December 1, 2009 at 3:21 PM said...

think positive.jangan banyak pressure...kalau pressure sangat..mmg tak berkurang berat tu..ko mesti bole...chaiyok!!!

saya mencadangkan... said...

xora linkkan 4weddingku dan notify mereka kewujudan 'aku terima nikahnya'... sila check entry ini...

http://4weddingku.blogspot.com/2009/11/4weddingku-blog-awards-2009.html

kerana secara peribadi - award 'most inspired bride 2009' sgt tepat utk anda. sila stuju.

p.s. jika xora mahu pdm komen ini pon xpe. mahu informasi berguna blog kamu diketengahkan. u deserve it, babe!

Fiza Zainal Abidin on December 1, 2009 at 6:31 PM said...

insy'allah 10 bulan tu masih sempat lagi. mcm sy ada lebih kurang 2 bulan lebih aje lagi tp progress so far mcm slow aje sb sy nih takde mak & ayah.

so mostly sume benda sy & incik tunang yg handle. at some point, sy penah rse down dan putus asa. tp berkat kesabaran alhamdulillah...semuanya berjln lancar. skrg nih cuma kene pandai plan dan jgn gopoh2 yer.

lg satu..bila kita exercise, kdg2 jarum penimbang mmg tak tunjuk perubahan yg besar tp tgk pd baju2 & seluar. kalau longgar tu meaning that ada lah perubahan.

good luck dear :)

Xora said...

Shima: aku rasa aku kena 'puasa' dari naik penimbang la, baru ada rasa surprise bila turun:P

Saya Mencadangkan: Nama kamu YUUUNIK :p sudah check dan sudah mengikut permintaan kamu :P saya gembira kamu suka penulisan saya. Menulis biasa2 aje. Bebelan di waktu lapang :)

Harz:Tu la pasal!! Tapi if baju tempah, kena buat 5 bulan sebelum.. jadi, saya rasa cam dah kayu beskal kat gym tu, dah cam dari Cyberjaya ke Singapore dah! tapi tak kurus2 :(

Miss Fiza: Cerita kamu amat menyuntik semangat !! Saya suka perempuan yang tabah macam kamu. Harap saya pun dapat suntikan ketabahan kamu :) Ha, saya rasa, jika diukur dari segi baju kebaya, semuanya masih muat :P jadi, takyah la senam :P ekekekek

Anonymous said...

xora..pnat taip tp terdc lak..to make it short,fara really need to lose weigt..tp diri sgtla xdisplin.mcm yoyo..bile la nak sadar dri nih!

xora said...

fara, kamu ada check tak berat kamu kat Biggest Loser Asia nye website? you should, dan join the club--pasal saya pun kena join. ticker tu kata saya kena kurangkan berat :P berat badana sesuai adalah 57kg--berat masa kat UiTM.. huaaa

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates