Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

02 June, 2011

Dua Majlis



Salam dan hai

Sambungan daripada
post terdahulu.

Rasanya kali terakhir saya menulis dalam label Raikan Cinta, kira2 enam bulan lepas. Ye hampir setengah tahun juga tak menulis. Sedangkan banyak sahaja majlis perkahwinan yang saya sempat hadiri.

*takde camera.. Nangis T.T. Tak best tulis post tanpa gambar.

Tapi kali ni berjaya pinjam kamera D. Yeay!

Maka, sempat la amik gambar dengan penuh perasaan. Tapi terlupa pula nak belajar setting kamera D, maka gambar semuanya jadi kuning *syabas Xora

Takpe, kuning-kuning pun, yang penting penceritaan.

Saya dan D ke majlis
Puan Belle di Putrajaya. Tahu ada majlis perhimpunan belia di Putrajaya tapi tak terfikir yang akan dilangsungkan di tempat yang sama dengan dewan majlis Belle. Maka kesudahannya, kami tersekat di jalan raya. Walau dewan tu dah depan mata, tapi tak dapat nak gerak-gerak. Rasa nak junjung sahaja kereta ni, melintasi kereta-kereta dan bas-bas sekolah di kiri kanan jalan. Hampir 30 minit tersekat.

Tapi akhirnya sampai. Terima kasih pada pak guard yang bertugas yang memberikan laluan kepada kami yang bersungguh-sungguh melayang-layangkan kad kahwin Belle supaya dia benarkan kami lalu dahulu. Hahah

Sampai dewan, mata terus nampak buku tetamu. Conteng~~!! Suka tulis buku tetamu pasal saya dan D pasti akan bekerjasama. D mesti akan warnakan daun dan bunga pada kotak yang saya lukis. Hehe. kerjasama yang bagus. *tapi tak sempat amik gambar ucapan kami pasal sudah ada tetamu beratur dibelakang.

Nak masuk dewan, seperti biasa, keliru pintu mana nak masuk. Nasib ada adik Belle yang menyapa kami dan mengalukan kedatangan kami.

Memandangkan kami sampai pun sudah hampir pukul 3, maka D terus tak berlengah ke meja buffet dan tinggalkan saya untuk cop tempat *tapi ai pregnant yuh, sampai hati yuhh..!














Kami layan diri dulu sementara pengantin sedang bergambar dengan tetamu yang lain. Sempat ambil beberapa keping gambar (yang lulus. Kebanyakkannya gagal pasal gambar kabur/ terlampau kuning/ salah posisi)











Masa ni pengantin potong kek. Walau pu gambar tak jelas, tetap nak masukkan dalam blog ini. Nak ke hadapan, segan pasal yang mengelilingi pengantin semuanya kamera DSLR.



Saya?? kamera digital ni pun gagal nak belajar settingnya. Haih

Tunggu sampai tetamu dah kurang sikit, baru kami ke depan untuk bergambar dengan pengantin. Sempat berborak dengan A.Rashdi yang bertugas pada hari tu. Wahh semakin kencang perniagaannya. Terbaru, dah mula berjinak-jinak dengan Peveyheck Creative Movie. Untuk maklumat lanjut boleh klik di sini {
Post}

Akhirnya bila tiba giliran kami, seperti biasa, akan ada 5 saat aneh untuk saling mengecam tetamu. Nasib Belle cam saya juga dan perkara pertama dia cakap "Pregnant ke? tak bagitau dalam blog pun!" Haha.

Amik gambar, saya suka saya suka *tapi kat kamera DSLR yang lain.

Lepas bersalam dengan pengantin, kami pun terus ke majlis Suhaila. Bergegas punya pasal, kami keluar pintu yang salah dan kesannya tak dapat buah tangan majlis. Haha. Lain kali jalan jangan menonong ye Xora.

Masa tu dah tahu sangat, pastinya takkan sempat memandangkan majlis Sue habis pukul 4 petang. Tapi masa tu dah tekad, nak pergi juga pasal dah selalu sangat gagal penuhi jemputan majlis orang.

Sampai aje sana, ye bukan setakat majlis dah selesai, famili Sue pun dah nak balik.

Tapi saya nak juga jumpa wakil keluarga dia, pasal-- saya perlu serahkan ini



Saya bersalam dengan seorang wakil keluarga Sue, tak tanya pula dia siapa pasal masa tu dalam otak cuma fikir nak letak kat mana kertas ni. Nasib nampak meja buku tetamu masih disitu, cepat sahaja terus ke sana dan tampal!



Saya rasa, fungsinya bukan untuk tampal, tapi memandangkan saya tak jumpa nak letak kat mana, saya tampal sahaja di papan hitam ni. Hehe.

Segan nak tunggu lama pasal ramai memerhati. Saya tak tahu sama ada kerana saya memakai seluar ke majlis perkahwinan atau kerana saya lambat ke majlis perkahwinan; atau mungkin kedua-duanya sekali??

"Sudah la lambat, pakai seluar pulak tu"--mungkin?? hehe

Tapi sempat jumpa ayah Sue dan minta maaf tentang kelewatan kami. Ayah Sue nampak amat penat. Ayah Sue kata "Sue takde. Dia dah naik atas. Kata nak amik gambar kat pokok-pokok".-- Ayah Sue amat comel!

Rezeki orang datang lewat --haa amik ko dapat 5 buah tangan sekali. Bengkok tangan nak pegang tapi suka!!



Lebih suka, dalam tu ada gelas Ikea ini









dan memandangkan saya dapat 4 gelas ni, mencukupkan koleksi 16 gelas Ikea saya. Kat rumah memang sudah siap-siap ada 12 gelas. So suka!!

Selamat pengantin baru buat Belle dan Sue. Juga, kepada Faridah, Sha dan Bai yang juga melangsungkan perkahwinan masing-masing hujung minggu lepas. Terima kasih atas jemputan dan maaf kerana tidak dapat memenuhinya. Semoga rahmat dan berkat Allah sentiasa mengiringi kamu semua InsyaAllah

2 Jun 2011

3 comments:

Anonymous said...

Yang tampal tu pon sy keliru, da siap2 tulis dr rumah. Bile smpai x tau nak tampal mn. mase jmpe su sempat tanya. Rupanye tu hanya utk simpanan kite. hihi

hana yoriee on June 2, 2011 at 9:30 AM said...

hihi..xora ni cumils laa..

harzharun on June 2, 2011 at 11:06 PM said...

xora!..tu la dear...i pun xtau...bila tgk ur pic br lah "eh, xora pregnant??"...

jom...kota kongsi sal perasaan n serba serbi sal mommy to be plak yea...sonok kan kawan2 kat blog ni...i boleh cam u dlm pic even x pernah jumpe...hehe

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates