Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

16 April, 2010

DIY Super Bling



Salam dan hai.

Saya baru perasan yang kasut nikah saya belum dibeli. Entah macam mana saya boleh terlupa. Mungkin saya keliru dengan kasut sanding. Kasut sanding tailor akan buatkan, sekali dalam pakej. Tapi kasut nikah, selepas saya berdegil tak mahu pakai kasut putih, jadi kena la cari kasut bewarna ikut warna tema kami.

Mungkin pasal tu juga kot saya asyik tangguh nak beli pasal susah nak cari yang berkenan.

Semestinya la kena cari jenis heel tajam-cucuk-orang-boleh-mati.

Tapi, saya untuk baju saya, saya rasa saya nak cari kasut yang simple sahaja pasal kain saya sudah heavy sangat. Tapi saya tetap nak terapkan elemen bling-bling ni.

Entah camna, terjumpa pulak projek DIY ni, cara nak tambah bling-bling kat tumit kasut kita. Mana la tau, kalau ada B2B yang nak tambah kerlipan kat kawasan itu, boleh
klik caranya di sini





16 April 2010

15 comments:

hana yoriee on April 16, 2010 at 1:40 PM said...

huhu..kena ada kesabaran yg tggi nak DIY bling2 kat kasut ni kan?..huarghh..

Xora said...

Hana, kamu kena check post saya yg DIY: Reality Check. Dapat No atau camne?

wanie on April 16, 2010 at 1:48 PM said...

kak xora.. cantik mmg cantik, kena berkorban masa untuk dptkan hasil yg terbaek... good luck kak xora (saya org tidak berseni... x menjadi klu saya uat wakakak)

Hasnah on April 16, 2010 at 2:15 PM said...

sudah beli kasut nikah & sanding yg simple mimple hehe =) kat vincci ja~

Xora said...

My note: ish, belum tentu saya nak buat tu.. mahu juling mata nak tampal kecik2. saje kongsi dgn B2B lain, mana tau berguna ke. For me, ikut kat carta 'DIY reality check', jawapan yg saya dapat NO!!

Asna: Vincci sentiasa di hati saya! selesa la dan murah. akak pun nk cari kat Vincci pasal Vincci banyak kaler-kaler. suka!~

Cik Belle on April 16, 2010 at 2:30 PM said...

saya mmg suke bling bling kat kasut ni.. tataula sanggup ke tak diy nanti. heh.

ashekeyn on April 16, 2010 at 2:56 PM said...

kesungguhan yg dikagumi!!
tapi rase2 takmo la kot bling2 di kasut sbb saye jenis 'lasak2'..
so mmg regret kalo kelip2 tu ilang walau sebijik..huhuhaha

Unknown on April 16, 2010 at 3:25 PM said...

bling..blinggg...bercahaya,bersinar, bergabung...MELETOOOP...

sue'hn on April 16, 2010 at 3:48 PM said...

kagum..kagum.. lain dari yg lain.. ketekunan n kesabaran yg tinggi diperlukan la kn ntk hasilkan kasut bling2 nie.. ape2 pun,mmg cntik

Unknown on April 16, 2010 at 3:54 PM said...

omg...brilliant nyer..nape tak terfikir ye.... nak taruk kat sume heels bley? saw rocking stone nyer brand kat parkson..ade bling2 camni..but it wasss sooooooo expensive...beli kasut vincci taruk sendiri sudah ..kann...nak buatlah~ lalala :D

cIk pEnNa on April 17, 2010 at 9:31 PM said...

bling bling cun!

;)

Xora said...

Belle: kena ada ketekunan kan? saya pun masih berkira2.

Keyn: kadang2 bila ilang 1 biji pun, mata kita akan nampak sangat :P

Iella: powww meletup ye? :p

Sue: DIY semua perlukan ketekunan kan? saya pun tak tau saya sanggup ke tak :P

Fara: buat tau. nanti post ye hasilnya.

Penna: sanggup tak nak DIY?

oshinz on April 18, 2010 at 10:56 PM said...

sis.. sape u punye designer utk baju sanding? hehehe... saje mao tanya.

Xora said...

Osh, emel saya, nanti saya bagitau ye :D

harzharun on April 19, 2010 at 2:39 PM said...

xora...nak wat bling2 kat tumit g2 xpe...tp jgn outdoor kat tanah lebut ek....habis nnti..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates