Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

09 April, 2010

DIY Centerpiece Bundt Pans



Salam dan hai

Sila lihat benda silver disebelah kiri ni, apa namanya pun saya tak tau. Saya gunakan ni masa masak baked sandwich untuk D, tapi saya tak tau namanya. Tahu guna aje :p



Bila saya terjumpa, ada DIY yang gunakan bekas-saya-taktau-namanya-apa, sebagai bekas untuk manisan, rasa kagum!!
Sumber: Google Images


Sumber: Google Images

Tapi bila ada yang mampu lebih kreatif dan hasilkan bunga meja pakai bekas-saya-taktau-namanya-apa, terus saya berada dalam ketakjuban yang bungkam!!



Untuk lebih tau proses DIY bunga meja ni, rasanya, bekas-yang-saya-taktau-namanya tu, dipanggil bundt pans. Boleh
klik di sini untuk tutorial.

Sumber:
ruffledblog.com

Bagus untuk pengantin mahukan suatu kelainan yang tidak memakan kos besar dalam belanjawan mereka. Boleh jadikan bunga meja tetamu.

Lepas majlis, boleh guna memasak.

Aiip! Jangan malas!!


9 April 2010

21 comments:

ashekeyn on April 9, 2010 at 3:06 PM said...

haha..comel je kak xora ni... ;p
bekas-saya-taktau-namanya-apa??
hehe..
mmg kreatif la..tak terfikir pun..
bile dah balut ngn kain net tu jadi comel jek..
yg bunge tu comel..
u are such the best google image finder!! :)

sri seri on April 9, 2010 at 3:48 PM said...

comel gak kan...blh guna lepas tu...utk wat kuih kan..:D

Mrs.Qarlista on April 9, 2010 at 4:34 PM said...

xora..comellah! brilliant idea..nad belum pernah nampak lagi org buat camniiiiii.. :P

Aty Fared on April 9, 2010 at 5:01 PM said...

waaoow... sangat cute ar.. boleh pinjam idea tak..?? *wink wink.. ;p

Mrs Kecik on April 9, 2010 at 5:09 PM said...

haha..betul2 taktahu nama ape ni cik xora..haha..mende taktahu nama ape tu besi ke?? ke kertas?

Ibu Najla on April 9, 2010 at 5:24 PM said...

xora, this is cool! hehe...comel giler okey. tak terfikir pulak cupcake paper (saya panggil cenggini jer. hehe)ni boleh jadik centerpiece deco. dan yg plg best door gift tu. memang idea sgt lah. bijakkkk...

hana yoriee on April 9, 2010 at 5:25 PM said...

hey..bagus idea ni..

Unknown on April 9, 2010 at 5:26 PM said...

nice n practical dear. thnks for the idea. :)

MaDi on April 9, 2010 at 5:52 PM said...

xora nmpk menyelerakan++comel++jimat budget...
aip jgn malas hehehe:-p

MaDi on April 9, 2010 at 5:53 PM said...

xora comel2++jimat budget lak tu..nmpk menyelerakan lagi...gud idea...
aip jgn malas;-p

zielalala... on April 9, 2010 at 7:27 PM said...

wow good idea!

Xora said...

Dear all (buat reply secara pukal ye) : ye, sgt sssyumel kan???! pada yg nak amik idea ni, amik aje. saya dapat pun dari internet. letak disini utk dkongsi bersama :)

hazlynda kushairi on April 9, 2010 at 7:35 PM said...

cantek, chomel and simple.

idea! idea! idea!

hehe more diy coming soon rite? tak sabo nak tgk hehe. save as feveret. done!

Xora said...

Lynda: oh semestinya! tapi DIY nanti semua utk rujukan B2B la pasal saya tak pandai DIY ni. Google saya pandai.. ehehehheh

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1. on April 9, 2010 at 11:22 PM said...

xora - sy mcm lebih tertarik dgn baked sandwich kamu utk D kamu tu.yummy!!

hehehe..tapi idea kamu ni mmg bernas. Thanks!

Elya Roza on April 10, 2010 at 9:33 AM said...

xora...sukee dengan blog u ni.. macam2 DIY tutorial yang i dapat belaja kat sini...

ashekeyn on April 10, 2010 at 10:57 AM said...

tp saye takut kalu wat centerpiece tu..tetamu angkut bwk balik sbb comel..haha

Iryani Azlan on April 10, 2010 at 7:18 PM said...

Hi babe, thanks for sharing... Wah macam menarik je kan? Hehehe... gula2 kaler2 tu mana nak carik ek? Macam cantek ja kan? Anyway babe, i linked u!! Happy preparing!

Mrs.Qarlista on April 12, 2010 at 9:56 AM said...

xora..one more..tertarik kat baked sandwich tu..kalau ade mase, (sebab ni bukan kawen-kawen) stuff, bleh tak emel kat nad recipe dieeee..



whitz_carszia@yahoo.com

:P


tq yayang.

Xora said...

Wan, kalau nak resepi bagikan saya emel kamu ye.

Nad, saya dah hantar resepi kat email kamu :P

Elya, saya kongsikan disini, amik dari website org lain. harap2 B2B lain boleh dapat manfaatnya.

Keyn:kecik dan muat dalam handbag :P saya pernah nampak, ada tetamu bawa lari center piece gelas ikea. mungkin dia nak simpan jadi kenangan kot? :P

Yanie: terima kasih ye datang singgah. nnt saya gi blog kamu pulak :)

Riena on April 12, 2010 at 11:47 AM said...

menariknyaaa.... x pernh org buat ni. beli bekas tu kat cowkit..murah jee k...

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates