Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

24 February, 2010

Pelamin Kami Serba Simple



Salam dan hai

Isnin malam selasa hari tu, saya dan D gi jumpa Farid untuk selesaikan bayaran untuk lock tarikh kami nanti.

Seperti biasa, Farid sampai tepat pada waktunya dan kami terlewat. huhuh. Dia siap dah order air ha.. hahahah..

Sebenarnya, saya agak kaget pasal lukisan yang D lukis dalam entry yang ini, saya terlupa bawa. Saya dok tayang kat kawan-kawan rapat, nak tanya pendapat mereka. Tup2 kertas tu pun saya dah tak tau letak mana. Tapi saya masih ingat-ingat lupa juga la.

Jadi kena la Farid lukiskan yang baru nye :P Lepas D bincang-bincang dengan dia, alhamdulillah, dah dapat potongan harga sedikit. Tips 1: mungkin lebih mudah kalau lelaki sama lelaki bincang harga. Tips 2: Tunjukkan hasil kerja mereka yang terdahulu dan sila nyatakan siapa rujukan korang. Mungkin (saya kata mungkin aje) kalau bernasib baik, dapat potongan lagi

Ni pelamin yang Farid dah sketch.


Memang kami nak amik semua putih pelamin tu. Cuma pakai bunga ros warna putih dan champagne, tambah kristal-kristal aje. Hijau-hijauan pun amat sikit. Putih senang masuk dengan semua baju-baju famili dan kawan-kawan yang hadir, jadi tak perlu dah risau-risau kalau kot last minit nak tukar warna :P

Lepas settle hal pelamin dan masih pending tentang lantern (D panggil bebola aje) nak letak kat mane, kami bincang tentang tempat potong kek. Ingat nak gunakan arch macam kat bawah ni. Tapi Farid takde. Ikutkan, saya bukan la suka gila dengan design tu, tapi pasal tu aje yang saya jumpa sebelum gi jumpa dia, jadi ini aje la yang saya ada :P

Sumber: T.B.U

Jadi saya tanya Farid, dia ada tak kubah kecil, siap saya lukis sikit tapi takmo letak pasal sangat buruk lukisan saya. Bila dia kata ada, terus saya kata ok untuk jadikan tu tempat potong kek. Tips 3: Jangan pilih sesuatu yang vendor belum ada. Nanti akan bertambah kos kamu bila mereka kena cari barang untuk penuhi permintaan kita. Cuma dalam kes istimewa aje, vendor tak amik kira sebagai kos baru dan dapat percuma! (sungguh bertuah la kan). Atau kecuali poket korang memang kembung, sila la minta apa-apa yang terlintas di depan mata.

Jadi kat bawah ni la, Farid lukiskan sketch untuk ruang potong kek. Pun sama putih. Sekadar kain putih jadi backdrop belakang dan kain putih lilit kat atas dia. Pasal dah ada chandelier, takmo terlalu sarat sangat. Rancang nak lebihkan hiasan pada meja kek yang cinonet dua tingkat tu. Kena DIY ni, memandangkan tak perlu hiasan berlebihan dan rumit pun, dan pastinya untuk kami jimat kos. Eh salah.. Nity kena tolong DIY kan :P



Kat kiri gambar, tu arch kami. Pakai tema yang sama, panel empat segi, bunga cuma kat bahagian atas aje. then ada kristal-kristal jurujai ke bawah. Yang bulat cam lipas dari pandangan atas tu, tu bunga walkway kami. Pasal memang dah ada dalam pakej, cuma buat tambahan 2 bunga walkway lagi pasal ikut keluasan dewan.

Kami amik gambar cam ni aje, pasal takde kedai fotostet buka malam-malam kat area situ. Sebagai bahan rujukan untuk pihak kami. Iye la, majlis lama lagi, mana la tau kami sendiri pun dah lupa macam mana rupa pelamin tu nanti.


Saya tau, mesti ada mulut yang akan bising, ngapa la plain putih aje. huhu.. Entah, saya suka tengok warna suci tu. Tapi, tiada apa yang pasti lagi buat masa sekarang. Mesti saya akan ubah rancangan--tengok aje la nanti :P satu-satu perubahan saya akan buat last minit :P.

Sekarang, kena bersedia dari mental, fizikal, rohani dan material untuk segala drama-rama, tapi saya harapkan tiada drama tak berskrip pada waktu-waktu akhir menjelang majlis. Nauzubillah! Takmo jadi bridezella!


24 Februari 2010

16 comments:

hana yoriee on February 24, 2010 at 12:47 PM said...

xora..bestnye awak dah hampir selesaikan byk main thing in ur W-day..hehe..progress hana slow..mcm siput..=p

Cik Belle on February 24, 2010 at 2:10 PM said...

serba putih, cantek! saya pon suke serba putih. =) all the best!

farahfatihah on February 24, 2010 at 2:18 PM said...

hi xora...eh hana pun ada hehehe

xora awak kawin bila?bln 1o ek? kira awal sebulan dari fara.awal nyer awak wt tempahan pelamin.wat saya nervous la huhu

Xora said...

Hana: hana, progress lambat pun takpa, asal semua ok. jgn risau ye, kadang2 lambat tu lebih selamat tau :D

Belle: thanks dear.!

Farah: kena Hana ke? oh, saya tempah skrang pasal saya nye vendor semua asing2 :( tu la akibat takmo amik one stop center :P jadi kena uruskan semua. jgn nervous2. kamu akan buat dgn ok :D

hana yoriee on February 24, 2010 at 2:24 PM said...

iyea fara..saya ada dimana-mana..hehe..hopefully slow saya ni masih ditahap selamat ler..hehe

coklatdanvanilla on February 24, 2010 at 3:15 PM said...

putih..sy juge suke putih..
lalala~

Unknown on February 24, 2010 at 4:02 PM said...

hope semua yang xora rancang smoothly ye..xora, jemput la g kenduri za. give me ur add at my email k. (princess_zaha05@yahoo.com)

naddynad on February 24, 2010 at 5:48 PM said...

xora : tumpang tanya, Vendor u ni Farid yang mana yer?? dia muda kah??

Xora said...

Hana, Rabitah, Zaa: mekacih kawan2 :D tawakal aje la..
Nad: Ngeri!! iye agak muda gak la, well atleast muda dari saya. Ngapa kah? ada info yg perlu saya ketahui? Nad, email kat saya apa2. diaterimanikahnya@gmail.com

Elly Anaille on February 24, 2010 at 7:24 PM said...

saya punya pelamin design pun mcm tu. sebijik. haha. nsb baik bukan sama kaler. kalau x, kita kembar pelamin! wakakaka!

Xora said...

Elly, kita nye pelamin ni dah banyak kembar2 dah diluar sana :P

naddynad on February 25, 2010 at 9:23 AM said...

xora, kite dah email awak...

mama affan on February 25, 2010 at 11:51 AM said...

xora : satu perkataan : cantik! hehe..jgn risau..warna putih mmg masuk..

Ibu Najla on February 25, 2010 at 7:05 PM said...

xora, saya yakin pelamin kamu cantek. warna putih dan champange adalah sangat suci!!

yuyu jannah on February 26, 2010 at 6:57 PM said...

sama dengan tema saya.serba putih.cuma tambah sikit2 lite grey

cik fiza on March 1, 2010 at 9:09 PM said...

putih itu suci.. cantik berseri

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates