Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

29 October, 2009

Flower Ladies



Salam dan hai

Nota: Disebabkan tuntutan kerja di opis dan di rumah, semua post telah saya tulis terlebih dahulu dan simpan sebagai post berjadual untuk bacaan bloggers. Saya tetap akan approve comments ya :)

Hal tak penting pun, tapi saje aje buat (gaya cam takde kerja aje tapi sebenarnya berlambak tak buat lagi..!). Saya buat 10 bekas paper beg molek untuk Nuriah beri pada flower ladies yang bertugas.

Kertas keras warna pink, saya cuma lilitkan riben warna ungu yang masih berbaki 3 gulung penuh (haiii.. lain kali jangan beli bundle. Jenuh nak habiskan) dan diletak bunga ungu kecil tu, baki daripada hantaran yang tidak digunakan.

Maka ini la hasilnya.



Hasil yang biasa aje tapi cukup la untuk gadis-gadis pegang bunga rampai dengan mudah, kan?

Oh ya, K.Rina bagi terus dulang butterfly masa hantaran dari pihak dia. Banyak amat. Ada 2 dulang besar, 2 dulang sederhana dan 2 dulang kecik. Jadi rasanya nak gunakan dulang yang ada sebagai ganti untuk bakul yang saya tunjuk tempoh hari. Mungkin susah nak pegang banding bakul, tapi dalam kes kami, bakul tu cuma ada 1. Jadi untuk keseragaman, kurangkan kos dan mudah, kami pakai semula aje dulang yang cantik ni untuk penanggah yang tugas beri gula-gula pada si cilik.

Erm. ada 6 biji dulang ni, kalau buat business menyewa dulang ni pun ok ni hihihih :P



28 Oktober 2009

6 comments:

Unknown on October 29, 2009 at 8:42 AM said...

slm
dulang itu sgt chantek! ;)

xora said...

.. ye! dan saya ada 6 dulang tu.. boleh buat mandi dulang.. hihihi.. siapa2 nak sewa, sila bagitau saya.

lynanigina on October 29, 2009 at 10:50 AM said...

salam nad..saye suka baca blog awk...byk info..nak tye quest ni...

1.apa nama kedai yg jualjerujai kristal tu (kat ngn f.court smua house)?

2.cadar yang nad beli tuh mmg jenis kain cotton ke????

saye mmg tgh gle mcari jerujai krista tuh...kat nilai 3 xde..yg ade mahal sgt...

tlg advise yer nad..tq

xora said...

salam lyna! thanks sebab sudi singgah, tapi saya cam confius, comment tu untuk Nad atau untuk saya :P tapi takpe, saya jawab aje soalan tu..

1. kalau tak silap saya, nama kedai tu Sin Ying. dekat dengan foodcourt semua house. harga ikut meter yang kita amik. pergi ke area riben-riben, dia ada kat area situ. Kalau tak salah saya, bila kita masuk aje pintu, dekat area belah kiri kedai sekali. price dia saya skrang dah ingat-ingat lupa. tapi the best thing is kita boleh tanggalkan ring dia kalau kita nak pendekkan dan kita just sangkut aje kat kain ke, dia akan secure dengan selamat. ada banyak pilihan warna. Kat SSF Jalan TAR pun ada, tapi harga mahal sikit, beza kalau tak salah saya dalam RM2-RM3

2. Cadar tu kurang pasti cotton ke tak, pasal ada fabrik timbul. tapi dah baring dan selesa. tak gatal2. tu beli kat Kamdar Jalan TAR. Murah juga, semeter tak lebih RM10 rasanya.


Harap dapat membantu!

lynanigina on October 29, 2009 at 2:38 PM said...

tq xora..silap,tertulis nad..sbb tgh chat ngn member nama nad..byk info xora bagi....akan ku terjah kdi itu..

xora said...

takpe, kita kongsi info kat sini ramai2. senang nanti nak cari barang. lepas majlis abg saya lepas, saya akan update details info ye? :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates