Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

27 October, 2009

Kemas Kini Sekali Harung



Salam dan hai

Terima kasih pada yang masih sudi menyelak dan klik ke blog ini walaupun tau, amat sukar untuk saya menulis sesuatu yang menarik untuk dikongsi dalam keadaan serba tak sempurna lagi.

Tapi apa-apa pun, perlu update blog. Jadi bloggers-- post sekali harung untuk beberapa update tentang perkembangan majlis.

1.Door gift untuk si cilik
Alhamdulillah, telah siap bungkus 300 peket. Harap cukup. Dah habis conteng kotak ni dengan ubat semut, supaya semut tak nyibuk


2. Riben konvoi
Ingat tak post
DIY riben untuk konvoi? Serius, kali ni saya serah kalah lepas korbankan beberapa ela riben. Ingat memang nak buat sendiri dan dah google cara buat riben kat youtube, tapi tangan masih baru, maka riben tak menjadi. Terus hantar ke kedai barang kahwin berhampiran untuk upah membuat riben. Berjaya dapat dalam 30 riben comey, RM1 setiap satu (pejam aje mata pada harga kos...)


3.Bilik Pengantin
Sudah dirasmikan oleh pengantin pun pasal rumah mereka belum siap dikemas. Tapi demi nak hias gak, maka ni la hasil dalam 30%. Seperti sedia maklum, takmo ropol-ropol mahupun fabrik berkilat. Maka kami pilih sesuatu yang lebih praktikal untuk mereka bawa ke rumah baru mereka nanti. Tak de la membazir terperuk dalam beg kain semua cadar dan sarung bantal. Deko amat simple pada langsir. Cukup dengan jerujai kristal aje. Walaupun pada mula nak pakai
jerujai yang ini, tapi bila dah letak, kurang sesuai pulak. Semuanya jadi ungu pulak!

Kami kawinkan kain langsir dengan sarung bantal kecik-kecik :P. Kami biarkan kosong tanpa ada leretan jerujai di sekeliling bantal comey ni pasal mungkin k.Rina nak buat deko sendiri. Cadar katil hanya cadar warna cream yang polos, tapi amat selesa fabriknya. Lepas ni, hanya mencari bunga hidup untuk naikkan seri. Perabot dah built in, jadi cuma lap dan buang habuk aje.




4. Bunting
Ingatkan kisah kesilapan paling besar mana-mana kedai kad kahwin
di sini. Saya belajar tentang sesuatu yang amat penting dalam mengekalkan adab. Marah memang boleh buat kita rasa lebih tenang, tapi kesabaran boleh bawa kita lebih jauh :) Sebab sesungguhnya, dunia ini amat kecil.

Rasanya, kalau saya sudah serang orang kedai tu awal-awal, mana mungkin saya berjaya dapat 2 bunting secara percuma :P hihih.. Ok, mungkin masih ada kemungkinan untuk dapat percuma setelah apa yang terjadi, tapi mungkin tokei tu bagi separuh hati atau bagi dalam hati yang marah-marah juga. Masa saya amik bunting ni, tuan kedai tu layan saya lebih elok dari kali pertama dan kedua saya ke sana. Erm.. mungkin PR beliau telah semakin maju? tapi apa-apa pun, saya yang ambil bunting petang tu pun, pergi ke sana tanpa ada perasaan marah. Yang penting, misi mendapatkan dua bunting percuma telah berjaya! :)


5.Bakul untuk gula-gula

Bakul ni, keluarga kami dapat dari belah perempuan masa tukar barang hantaran. Sangat cantik! saya suka dengan bunga pink lip lap. Jadi terus aje amik keputusan untuk recycle, gunakan untuk isi gula-gula, bagi sepupu-sepupu yang kecil untuk bagi gula-gula pada tetamu cilik. Maka sudah tak perlu risau pasal bakul. Tapi sekarang, cuma ada satu bakul begini. Ada lagi satu bakul, tapi bewarna oren. erm... tengah fikir camne ni..


Ini saja dapat saya kongsikan buat masa ini. Amat sibuk dengan kerja di pejabat dan kerja adhoc ini.. cabaran!


27 Oktober 2009

0 comments:

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates