Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

30 September, 2009

Purple Bukan Ungu kah??


30 September 2009

Salam..

Bebehari sudah, selepas waktu kerja, terus bergegas ke KL, untuk urusan kad kahwin abang saya.

Penat bekerja, tapi gagahkan juga ke Jelatek..Ye saya tau memang jauh dari rumah kitorang, tapi dah berkenan punye pasal, sanggup aje direnangi traffic jam.

Dalam 30 minit, sudah sampai. Ala, sama aje jauh dari rumah saya ke tempat kerja.

Jadi masuk aje, terus jumpa Abang E, owner kedai kad tu. Masa kali pertama berurusan, dia takde jadi staff dia yang uruskan.

Nak dijadikan cerita, mungkin tengah kalut pasal orang ramai, tetiba kami pulak datang nak tukar itu dan ini, maka terjadi la drama yang tidak diundang.

Saya: Abang, art work ni warna cream. Hari tu saya minta warna lilac.

Abang E: Warna lilac takde.Untuk kad ni takde warna tu.

Saya: (.. fikir dalam ati..) hari tu staff dia kata ada...

Kemudian, Abang E ada hal perlu diuruskan, jadi dia pun minta undur diri sekejap.

Sambung semula

Saya

: Takkan purple takde bang? Hari tu staff abang kata ada.

Abang E: Tu staff saya. Mungkin dia tak tau. Saya yang owner kat sini.

Saya: Ok, kalau purple takde, warna apa yang ada untuk kad ni?

Abang E: Warna yang ada.. (fikir jap), soft pink, soft blue, cream, putih.. ungu..

(Bunyi cengkerik..)

OMGWTF???????

Dalam hati saya.. bukan ke ungu dan purple tu adalah warna yang sama?????

Saya dah toleh kat abang saya, saya rasa dia pun dengar benda yang sama pasal muka dia dah terkulat tahan gelak dan bagi signal, seolah-olah berkata "dah, jangan buat hal.."

Jadi saya pun terus kata pada Abang E, "Ok la bang, warna ungu".

Serius, masa tu tak sampai hati nak kata, "Warna purple tu warna ungu la gak tu bang!!"

Dia penat sangat kot, kerja sampai 10 malam.

Bagi dia muka sikit hari ni :P

Ala, sedangkan saya masa dalam perjalanan ke kedai kad tu pun, saya bagitau arah pada abang saya "Masuk sini, masuk sini",

Sini tu kiri ke kanan???????

Yang lebih teruk keadaan, yang dimulut kata Kanan, tapi tangan tunjuk Kiri.

Yang tu pun pernah saya buat...

Penat sangat dah abang E tu kot.. Syian dia..

Nasib saya tak kata, "Abang, saya nak warna lavender"..tak pun "Abang, saya nak warna biji kundang?"

Confirm kena halau keluar kedai kot??!!

Ha, ni adalah hasil kad yang dibuat, ikut warna Ungu,yang juga dikenali sebagai Purple ye :)


2 comments:

Unknown on September 30, 2009 at 1:49 PM said...

macam2 citer.. hehe

ctfza on September 30, 2009 at 3:49 PM said...

kehkeh.. sian kat abg tu.. kalo kena kat adik sy yg tak pandai control gelak tu mesti "abg E" tu terkulat2 digelakkan.. hehe

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates