Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

01 September, 2009

Kerahan Tenaga



1 September 2009
Salam dan hai..

Sila lihat ticker wedding di sebelah. Lagi 3 minggu 4 hari seorang BFF saya akan menjadi isteri yang solehah (insyaAllah--walau tengok gaya, dia amat garang dan suka melawan)..
Maka pada hari ahad yang lepas, saya dan seorang lagi kawan baik saya pergi ke rumah dia untuk menjalani sesi kerah tenaga membuat hadiah untuk VIP.

Rasanya, mana-mana sesi DIY pun, sejam pertama dihabiskan untuk cari idea dan draft idea. Habis diselak semua majalah pengantin, cari kesesuaian yang dikehendaki oleh bakal pengantin. Jam berikutnya, mencari rentak nak buat. Hanya selepas jam ketiga, kemahiran sudah datang.

Akhirnya, ini yang telah berjaya kami ciptakan. Gulung-gulung riben bagi jadi cam ni rupanya~~



Tada~~!!!
Net pink berisi potpurri. Kami berjaya siapkan lebih kurang 8 uncang-- Another 142 to go~~!!! *pitam

Masa saya buat ni, perbualan di bawah mengambil tempat

Saya: Nanti aku kahwin, agak-agak ko akan tolong aku tak?
Dia: Mestila InsyaAllah ku tolong. Tapi if aku tengah preganant, ko datang la bawa barang, nanti aku tolong"
Saya: Sebab aku tengok pattern kawan-kawan kita yang dah kawin, lepas kawin dah tak jumpa-jumpa dah. Memang la tau tanggungjawab tu dah ke arah lain. Tapi masa nak minta tolong tu, bukan main baik minta.
Dia: InsyaAllah aku tak cam tu.. Aku tolong aku tolong.


Ko tak tolong Kawan, aku jadikan blog ni bukti tau!!!~~ :P Hihihi..



1 comments:

laling said...

boley laa aku upah ko wat doorgift

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates