Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

29 July, 2009

Minta Pendapat


Salam dan Hai

Majlis kenduri ni akan di buat di dewan yang ada pentas. Dewan serba guna yang sederhana. Takde lampu chandeliers. Pentas sedikit tinggi dengan warna langsir standard merah.

Isu: Keluarga saya takmo bersanding.

Kesan daripada isu: Maka, meja makan beradap dah di bawa ke atas pentas.

Perkara Sampingan I: Ada upacara memotong kek.
Perkara Sampingan II: Pasangan ni teringin nak buat tempat untuk tetamu bergambar bersama pengantin. Tak mahukan pelamin, takmo renjis-renjis. Cukup sekadar satu sudut, dengan kewujudan kerusi dan beberapa dekorasi yang DIY. Mungkin perlukan arch pegola (betul ke ejaan?) untuk naikkan seri.

Kesan daripada Perkara Sampingan I & II: Masalah untuk menyusun atur kedudukan meja makan beradap, tempat potong kek dan tempat bergambar bersama tetamu.

Persoalan: Bagaimana nak susun atur meja makan beradap, tempat potong kek dan ruang bergambar, dengan teratur dan bersesuaian? Adakah kedudukan meja makan beradap di atas pentas. Manakala meja potong kek, di bahagian bawah sebelah kanan dan sudut bergambar di sebelah kiri? atau mungkin sudut bergambar dan meja potong kek saling bersebelahan?? Dan kalau tak jadi buat sudut untuk bergambar, adakah kedudukan meja kek betul-betul di tengah di bahagian bawah pentas?

Minta tolong bagi pendapat.

Saya dah buntu ni!


29 July 2009



4 comments:

nizam_5282 on July 30, 2009 at 12:12 AM said...

Bagi saya satu tempat khas bergambar tak perlu diadakan. Cukuplah sekadar tempat peristiwa menjadi tempat bergambar kerana kita mahukan kenangan untuk gambaran kejadian itu berlaku semestinya spontan...

xora on July 30, 2009 at 7:54 AM said...

tapi kan nizam kalau saya ke majlis kawan2, saya nak juge bergambar dengan pengantin, berlatar belakangkan yg cantik.. best apa, pengantin dah cantik. ada lak tempat bergambar yg cantik..cun! :)

NisS^ImmEr on July 30, 2009 at 7:55 AM said...

sy rasa agak setuju dgn nizam..kalau ade tempat khas utk bergambar, will end up dlm album gambar yg sama, org berbeza..scene sama je.

Puan T on July 30, 2009 at 8:38 AM said...

erm bg aku la kan. let say nk wat gk tmpt bergmbo kenang2an, better dielakkn bersebelahan dgn tmpt potong kek. sb berkemungkinan beso, dlm gmbo akn terselit gmbo kek yg munkin akn tercacatkan gmbo.

aku ada idea tp xtau praktikal ke x sb aku berimaginasi lpas minum nescape.mabuk jp.hoho.
1. pentas = meja santap
2. potong kek = bawah pentas, kalau tangga naik pentas kt tgh2, buley potong kek kt kiri/kanan bawah pentas.begitu juge sebaliknye.
3. arch pomander/ arch utk tmpt bergmbo = aku terpk mcm neh.munkin abg ko akn masuk ikot pintu dewan kan. arch tu bubuh kt pintu dewan/ sebelum/ selepas pintu masuk. ms abg ko nk start berarak (bkn minum arak), salunye pengantin akn benti jap kt pintu masuk kan, da buley amik shot2 yg cun sblum berarak berlatarbelakngkan arch td. juge arch td buley jd tmpt bergmo utk tetamu ng pengantin.

let say mcm xafdhal sb takot menghalang tetamu yg nk balik ikot pintu td, buley bubuh arch td jauh sikit dari pintu sb arch bg aku sedap mate aku tgk kalo dia ats red kapet(jika ada).

mknenye kedudukan garis lurus adelah = pintu masuk pengantin, arch, meja tetamu kiri dan kanan, pentas.

babe, aku beranggapan pintu berada di tgh2.ko phm x idea aku tuh?

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates