Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

12 July, 2009

Merancang itu Penting


Salam dan Hai

Idea untuk bilik pengantin abang saya sudah ada. Tapi tak berani nak tunjuk gambar idea yang betul-betul, takut tak jadi. Maka, saya bagi separuh-separuh aje gambar.

Alhamdulillah, dari segi perabot tak perlu beli yang baru sebab perabot kami jenis built-in. Jadi memang kos bilik pengantin hanya untuk hiasan, cadar katil dan langsir.

Warna bilik majoriti dari kombinasi 3 keluarga warna ni.


Dan diharap dapat memberi hasil seperti di bawah. Cadar warna putih atau cream, bantal kecik dalam 4 biji, bantal kepala dalam 4 biji juga. Atas katil, ditabur kelopak bunga ros.

Saya terfikir, untuk lilinkan kelopak bunga supaya tahan lebih lama dan lebih berkilat.


Hajat dihati ingin lakukan sesuatu yang istimewa dengan syiling bilik memandangkan syiling bilik jenis berukir. tapi tengok tahap kemahiran bagaimana


Almari dalam bilik tu jenis built-in, jadi kena la hiaskan juga tombol almari tu


Sebab merancang untuk gunakan kain langsir jenis polos, recycle dari abang sulung saya nye dulu, maka cuma beli langsir warna ungu dan bahagian langsir polos tu dihias dengan jerujai yang macam ini.


Akan beli lilin besar warna putih, dan mungkin akan hias dengan renda.. Yang pasti, kena dari skima warna tema.. Kemudian letak dalam mangkuk besar yang dikelilingi bunga rampai. Letak di sudut dinding atau meja katil


Nak sediakan coklat dan letak elok-elok atas katil. Tak pun, beli aje coklat yang berbentuk love cam kat Famos Amos dan kalau ada masa dan tenaga, nak hias bunga kat atas penutup bekas. Takpun, mungkin hanya akan beli bekas berbentuk hati dan beli apa aje coklat yang terlintas, kemudian hias bunga kat atas dia. Nak selitkan nota dari kami sekeluarga.


Takpun, buat cupcakes cam ni.. Kalau yang camni, insyaAllah saya boleh buat sendiri.


Dekat cermin bilik, ada rak tingkat. Ingat nak kosongkan, dan letak bunga yang macam ni. Boleh DIY ni!


Tapi skrang, masih belum pilih gaya langsir camne lagi.. Nak pergi beli barang-barang bilik ni Nilai selepas masuk gaji. Kalau dah ada, saya akan updatekan.

Semoga Allah permudahkan urusan saya

Petang ni pun akan ke bridal di Bangi untuk tempahan meja dan katering dengan ayah.

Abang saya masih belum pilih bridal mana. Dia amat cerewet dalam bab-bab baju ni.. Komen dia,

"selagi belum habis drift kereta 19 hb ni, aku takleh fikir hal lain la"

hai aku ke ko yang nak kawin tu, badak!!!



0 comments:

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates