Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

14 February, 2012

Selamat Merancang Bakal Pengantin 2012


Salam dan hai

Bulan Januari sudah berlalu (tanpa ada apa-apa post daripada saya. Ye, memang saya teruk, membuatkan pembaca blog ni ternanti-nanti) dan kini bulan Februari pula sudah masuk minggu ketiga, baru la saya sempat mencoret sedikit cerita di blog Dia Terima Nikahnya.

Iye, seperti yang ramai sudah dapat duga, saya sibuk menguruskan keluarga. Walaupun cuma keluarga kecil, tapi dengan kehadiran si kecil, jadual hidup memang berubah 100%. Ini baru seorang, saya tak tahu la macam mana ibu-ibu yang menguruskan rumahtangga dengan anak-anak yang ramai.

Tapi, saya disini menulis bukan tentang hal rumahtangga. Saya masih akan terus mengekalkan objektif blog ini, untuk diabadikan kepada bakal pengantin. Walaupun kebanyakkan mereka yang dalam link senarai blog Bakal Pengantin saya, sudah lama menjadi mantan, tapi saya rasa, dengan bertambahnya pengikut blog ini, masih ada ramai bakal pengantin yang membaca blog-blog perkahwinan seperti blog ini.

Untuk post kali ini, saya cuma mahu berkongsi gambar-gambar yang saya rasakan menarik untuk dikongsi. Gambar-gambar berikut bukanlah menandakan aras sesuatu trend untuk tahun 2012, tapi sekadar saya berkongsi citarasa dengan pembaca blog ini

1. Warna mencuri tumpuan .Dengan menyelitkan sedikit warna yang kontra dengan warna putih, mata memang terus tertumpu kepada warna yang satu itu.

Bukan sahaja pada persalinan pengantin



Tetapi juga pada kek pengantin



Warna juga boleh menyerlahkan penampilan 'dayang-dayang' yang memakai warna sedondon. Tidak lagi bergantung kepada warna bunga, kini warna kasut berbeza juga kelihatan menarik.




2. Projek DIY masih relevant. Semakin ramai bakal pengantin yang memilih untuk menyediakan sendiri buah tangan untuk tetamu yang boleh di'DIY' oleh bakal pengantin sendiri, tampil unik dan lebih dekat dihati tetamu.



Dan juga menghiaskan sendiri beberapa perincian majlis dengan kos yang rendah.







3. Candy buffets atau dessert tables masih mendapat tempat di dalam majlis perkahwinan dengan tema-tema yang lebih menyerlah.



Saya percaya, bakal pengantin di luar sana, pasti lebih up-to-date dengan trend terkini berbanding saya yang sudah hampir setahun lebih menjadi mantan. Diharap bakal pengantin 2012 dapat menyerlahkan keunikan idea masing-masing. Jangan sekadar mengimprovisasi trend-trend terdahulu kerana saya percaya, semangat seorang bakal pengantin pasti akan dapat menempiaskan seri yang baru kepada sesuatu trend itu.


14 Februari 2012





9 comments:

Mama Ashraf on February 14, 2012 at 11:20 AM said...

terima kasih kak atas nasihat dan idea tu... :D

cha on February 14, 2012 at 11:41 AM said...

sekarang ni wedding prep makin lama makin lawa lawa kan. kita punya yg dh lepas ni kdg rasa nk kawen lg je haha

nik anna on February 14, 2012 at 12:24 PM said...

yer..sy salah seorang bakal pengantin thn 2012..=)).. nerves dgn bajet..=p

Reen Tart Nenas on February 14, 2012 at 1:44 PM said...

yeayyy finally. sinonim sungguh ucapan selamat ko utk pengantin tahun 2012. hehehe hahaha ditujukan khas kepadaaaa ... hahaha bye

Unknown on February 14, 2012 at 2:23 PM said...

terbaik la sis idea2 ni!!

Xora on February 14, 2012 at 4:55 PM said...

dear all: trend memang sentiasa bertukar. harap mana yg sesuai, dapat diguna pakai

Reen: cukup berlapik tak aku cakap? diplomatik, bukan? hehe *melahar dalam emel jom

Puan T on February 14, 2012 at 5:08 PM said...

kenapa aku rs dekat perenggan last ko menggunakan ayat2 dlm majalah?

Unknown on February 15, 2012 at 9:48 AM said...

sy pon bakal b2b 2012..harap dpt hasilkan diy yg comel2 disamping x lupa terapkan ciri2 kemelayuan kite..hihi

prom dresses on February 29, 2012 at 11:48 AM said...

Vibrant colors!!! Nice colored ideas!!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates