Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

23 August, 2011

Luarbiasa


Salam dan hai

Iye, saya masih disini. Ikutkan esok genap baby 40 minggu. Tapi masih belum ada tanda-tanda dia nak keluar. Seronok sangat kot duduk dalam perut ni. Berat pun dah 3.6 kg. Bukan salah ibu mengandung. Saya berpuasa seperti biasa, malah saya sendiri pun turun berat badan, cuma baby aje yang tambah berat badan.

Abang saya kata, berat bayi yang doktor kasi tu cuma anggaran dan biasanya masa timbangan adalah lebih berat. Jadi saya rasa ngeri. Tapi D kata, tak apa la. Yang penting sihat dan selamat.

Kalau baby tak keluar juga, saya kena induce 31 Ogos-- mungkin baby ni jadi baby merdeka? Mungkin boleh masuk suratkhabar kot berita kelahirannya nanti. Hehe.

Dikesempatan dapat menulis post ini, saya nak maklumkan pada siapa-siapa yang ada menghantar emel berkenaan kertas kerja majlis kahwin, mungkin saya tidak dapat melayan emel-emel tersebut buat masa terdekat ya diatas keadaan saya sekarang.

Sebenarnya, saya nak upload video yang saya sempat rakam masa baby gerak dalam perut. Saya rakam daripada atas. Pergerakan yang sangat aktif, boleh nampak perut saya ke kiri dan ke kanan masa dia bergerak. Nity sempat tengok video tu masa dia singgah ke rumah hantar rompers baby *dan pasal lepas tu dia outstation ke luar negara lagi. Keji la ko* dan dia rasa amat ngeri dan taksub. hehe. Korang rasa camne?





Perhatikan, minit ke 1:25, baby siap tendang tempat yang sama saya pegang. Ye, dia memang ada reaksi sebegitu. Tapi dengan saya dan D aje. Bila dengan orang lain, dia diam sahaja.

Buat semua pembaca blog Dia Terima Nikahnya, saya dan D ingin mengucapkan Selamat menjalani ibadat puasa dan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Saya ingin memohon maaf jika ada post-post saya yang menyinggung perasaan pembaca atau ada emel yang terlepas pandang.

Berhati-hati di jalan raya dan berhati-hati juga dengan juadah raya! :D



23 Ogos 2011

27 comments:

sweetluvardini on August 23, 2011 at 8:48 AM said...

selamat berpuasa dan selamat hari raya aidilfitri xora :)
semoga selamat melahirkan baby yang comel dan cute.

sweetluvardini on August 23, 2011 at 8:53 AM said...

xora,baby ne mesti lincah dan pintar mcm bonda dia..sbb tu dia gerak laju je...suka tgk,tp xrasa sakit ke bila dia gerak tu?

Leonora Halim on August 23, 2011 at 8:56 AM said...

saya bersalin 41 minggu.. kena induce pun takmo kuar jugak.. huhu...

saya doakan semoga you and baby sume selamat... :) this raya will be celebrated with the baby insyaAllah... salam hari raya! :)

Xora on August 23, 2011 at 9:06 AM said...

Sweet: selamat berpuasa dan selamat hari raya juga buat kamu :D Iye doakan semuanya selamat ya buat saya dan baby InsyaAllah. Ha baby aktif dalam perut, tak tau la peelnya bagaimana bila dah keluar. Hehe. Time gerak tak sakit apa, rasa geli2 aje. Cuma kalau dia tolak lutuu dia ke siku dia ke, rasa nyilu sikit pasal boleh nampak daripada kulit perut kita.

Leonora: Tu la, doktor saya kata, kalau boleh dia taknak induce saya pasal takde sebab. Anak pertama orang kata memang susah sikit, pasal takde salurannya lagi. Doakan yg terbaik sahaja la kan?

Farrah_Anuar on August 23, 2011 at 9:26 AM said...

Salam sis xora.

Semoga Kak xora selamat melahirkan permata baru dalam hidup kak xora & family.

Selamat Hari Raya juga utk Kak Xora ;))

Moose on August 23, 2011 at 9:47 AM said...

rasa ngilu! it's like watching a sci-fi movie. cam cite species. masa alien nak keluar dari perut org. haha sorry xora, description sangat gore.

anyway, selamat hari raya jugak to you & family! semoga selamat semuanya, insya Allah.

Xora on August 23, 2011 at 9:58 AM said...

Farrah: terima kasih :D selamat hari raya juga buat kamu dan famili

Moose: rasa ngilu dan mmg pun ngilu :P dan kita tak dapat nak stop. sukati dia nak gerak :P selamat hari raya utk kamu dan suami ya !

Hasnah on August 23, 2011 at 10:11 AM said...

Yup berat doc bg estimate jer. Mcm asna 2 week b4 bsalin doc said berat baby dlm 3kg jer. Sekali kuar amik 3.8kg!!. Doc xsangka asna bleh bsalin normal. Klu ikutkan bdn asna nie kecik jer hehe.

Cik Puan Tqah on August 23, 2011 at 10:25 AM said...

lincahnya baby..semoa selamat bersalin yer :)
baby raya kot..
selamat hari raya

sitihalisa on August 23, 2011 at 10:38 AM said...

wahhh. sangat comel. semoga selamat semuanya ye. InsyaAllah :)

Salam Aidilfitri :)

Reen Tart Nenas on August 23, 2011 at 10:38 AM said...

wish raya macam artis la plak. nyampah.

harzharun on August 23, 2011 at 10:48 AM said...

hi xora...my baby pulak, kalao saya pegang kamera je, terus diam...aiseh...susah betol nak rakam...setakat ni, ada sikit je video yg dia gerak..tu pun gerak malu2 kucing...padahal, kalo xde kamera, amboi bukan main lasak...ajaib kan kuasa tuhan...

Xora on August 23, 2011 at 10:49 AM said...

Asna: tu la yg akak ngeri. kalau estimated pun dah 3.6kg, kalau kuar berapa kg --pengsan~

Tqah: selamat hari raya juga buat kamu :D

Halisa: terima kasih halisa. selamat hari raya juge buat kamu

Reen: Ko jelez hapeee hall.. ok la, ko gi la buat post, nnt aku n laling menyemak kat page ko ye? :P

thezaila on August 23, 2011 at 10:55 AM said...

hai xora.. aktif nya baby gerak.. mine pun mcm tu jugak.. kekadang rasa naik senak.. setiap kali perut membuak2 tu.. terhibur.. tp kekadang.. cuak jugak.. =)

Cik Puan Mimi on August 23, 2011 at 11:00 AM said...

salam~
selamat berpuasa.selamat hari raya in advance.hehe
aktif btol bby die. dlam perut tak dok diam. suke tengok!~~

puteriraifana on August 23, 2011 at 11:49 AM said...

soo cute.. hee. suke tgok. takut pun ada he... selamat hari raya xora!!

Liyana SCR on August 23, 2011 at 11:53 AM said...

Heee comel! Dah x sabar nak klua la tu kot. =D Hehehe. ^_^ Slamat hari raya Xora. Maaf zahir batin. ^_^

erin moshimoshi on August 23, 2011 at 11:56 AM said...

wow ..beshnye kak .. xsabar lak rasanye

Aty Fared on August 23, 2011 at 12:28 PM said...

ya Allah..!!! baby sangat aktif..!!!! sangat2... boleh nampak ngan jelas.. eerr...ide nak kuar sangat dah tu kot..;p

Mrs Kecik on August 23, 2011 at 12:28 PM said...

ok honestly scary. n have the same thought mcm moose. hahaha..byk sgt tgk tv. semoga dipermudahkan xora!

Sue Zaman on August 23, 2011 at 4:38 PM said...

wah... baby sgt aktif :)
selamat hari raya

Unknown on August 23, 2011 at 5:10 PM said...

semoga selamat melahirkan xora

Melin Fork on August 24, 2011 at 7:50 AM said...

tihihi. i suka tengok perut u gerak!!
sebab it's like mine.
abes terherot ke kiri kanan.
kadang2 ngilu, nak terkencing sampai..
tapi seronok.. =)
my case lagi kelakar, bila daddy dia pegang jer.. terus behave!
once daddy dia lepas, terus hyper balik!! pandai betul budak tu.. =D
btw, hope Xora selamat bersalin k.
nak dekat sangat dah time-nya..
all the best! insyaAllah.

yayahafiza said...

MasyaAllah.... That's so awesome... Selamat Menjadi Ibu.... Selamat Hari Raya

Unknown on August 25, 2011 at 8:51 PM said...

xora! selamat bersalin. Insya Allah selamat semuanya :)

QueenBz on August 26, 2011 at 4:15 PM said...

congretssssss Xora! baby aidilfitri!
selamat beraya & berpantang beb!
hehe :)

hazlynda kushairi on September 4, 2011 at 11:28 PM said...

Ya Allah, seronoknya tengok satu lagi nyawa dalam badan kita bergerak. lincah tul. mesti best pengalaman waktu tu kan kan kan ;)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates