Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

05 October, 2010

Kenapa Saya Buat, Apa yang Saya Buat


Salam dan hai

Saya banyak kali juga terima beberapa soalan, tak kisah dalam emel atau ditanya depan-depan oleh kawan-kawan saya: Kenapa saya kongsi projek DIY saya sebelum hari majlis? Tak takut ke hilang seri? Nanti dah tak ada surprise.

Tetapan jawapan saya: Saya bukan jadikan blog saya ini sebagai satu platform untuk kejutan kepada kawan-kawan atau bloggers. Jauh sekali untuk jadikan diri saya sebagai pengasas trend atau trend setter. Saya ternak blog ni daripada kosong, sampai google search dah boleh cari, bukan mahukan sebarang pengiktirafan.

Saya tulis blog ini untuk kenangan pada masa hadapan saya. Itu sahaja. Apa guna kenangan jika tidak dicoret.

Dan memerhatikan mantan pengantin, selepas majlis, mereka sudah mula menurun daripada mengemaskini post-post mereka berkenaan majlis mereka. Kekangan masa menguruskan dan menyesuaikan diri dengan jadual baru dan kehidupan suami isteri, menyebabkan post tertangguh. Lama-lama, terus tidak dikemaskini. Tidak mustahil, saya juga begitu nanti.

Itu memang realiti. Rata-rata kawan yang sudah berkahwin, mereka nasihatkan saya, perkara paling penting untuk saya belajar adalah menyesuaikan diri. Bukan sahaja sebagai suami isteri, tetapi dengan keluarga mentua, pengurusan masa, dan macam-macam lagi.

Jadi, memikirkan hal tersebut, saya rasa daripada saya ambil risiko untuk simpan post-post saya hanya untuk selepas majlis, yang mana mungkin berisiko untuk saya tangguh kemudian terus terlupa--maka, saya upload post saya sikit-sikit.

Saya tiada rancangan untuk simpan apa-apa projek DIY saya sebelum majlis. Saya tak rasa, mana-mana projek DIY saya mampu bagi begitu besar impak kejutan kepada B2B. Satu-satunya kejutan yang saya nak bagi, adalah diri saya la kot.

Kita bersua di hari majlis nanti InsyaAllah. Mungkin sehari dua sebelum majlis, saya akan upload gambar saya sekeping, sekurangnya, tidak la korang semua was-was samada berada di majlis yang betul atau sebaliknya.


Ok, mahu pergi untuk fitting baju sanding. Sehingga saya menulis lagi InsyaAllah.


Nota: saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang sempat menghantar komen ke post saya. Kadang-kadang, saya segan juga, tak dapat balas perkara yang sama di blog korang semua. Saya tak menyempat nak balas dalam waktu sekarang. Saya cuba balas emel bertanyakan itu dan ini dalam gmail saya. Maaf sangat-sangat kalau ada yang terlambat saya balas.

5 Oktober 2010



10 comments:

farahfatihah on October 5, 2010 at 1:07 PM said...

xora nape dah lam axbalas emel saya???




















hehehehe xda antar pun...gurau je ...x0x0x0x0

Mysarah Rahman on October 5, 2010 at 1:07 PM said...

dapat pahala kalo idea yg kita bagi orang guna. tak rugi!

harzharun on October 5, 2010 at 2:10 PM said...

bagus!! <---tgh tepuk tgn ni!

hurmmm, saya rs dah ble cam xora...tp biasalah kan, dlm gmbr lain, realiti lain....

PurPLe LaDy AiFA on October 5, 2010 at 2:27 PM said...

agree! banyakkk lagi perkara nak buat lps majlis, especially dh jd suami isteri idup berdua dan bekerja.. balik umah nak bukak lappy ponn mcm mlas, stakat nak upadte sikit2 tu boley ar, kalo nak taip panjang2 mmg payah dah skrg.. sampai skrg bykk lagi post pasal vendor yang sy hutang dengan blog sendiri.. heee

Byzura Mj (By) on October 5, 2010 at 2:38 PM said...

harap dipermudahkan ok.. amin. By doakan.. yerp sejarah. its only sejarah

wani on October 5, 2010 at 4:19 PM said...

kalau wani nak kad, ada lagi tak?
:)

Xora on October 5, 2010 at 7:40 PM said...

Wani: contact emel akak boleh?

Shakina Farhan on October 5, 2010 at 8:06 PM said...

sokong xora!..kina pun nak kongsi2 tapi skg 1 habuk pun tak buat lg sebab lmbt lg..hehe..

btw xora, kina tak dapat lg la kad xora..

Reen Tart Nenas on October 5, 2010 at 8:18 PM said...

xora! aku tak baca pun ape ko tulis, tp nak komen gak. huwaaaaaaaaaa sedey 3 minggu tak buka internet. kalau kot aku tak sempat, ape2 pun, selamat pengantin baru. teruskan ape2 yg patut ko teruskan. tat nenas aku mmg xlupa utk sponsor. tapi sila ingatkan aku juge 2 minggu sebelum majlis ko. tapi aku pegi wedding ko.

Elya Roza on October 6, 2010 at 12:17 AM said...

yesszaaa.....tak sabar nk lihattt bakal pengantinnn niii :D

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates