Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

10 January, 2010

Ingatkan Semua Dah Teratur


Salam dan hai

Hari Sabtu lepas kan saya jumpa Fieza untuk dapatkan pertolongan dia.

Macam mana-mana kawan perempuan pun, dia tanya saya update macam mana, vendors dah pilih ke, dan macam serba satu soalan la dia tanya.

Walau muka saya rilek aje jawab tapi kat dalam sedikit panik.

Dia tanya, saya dah cuba ke belum trial buat gubahan. Saya kata belum, pasal kalau ikutkan senarai dalam "Senarai Semak" saya, trail buat gubahan hanya dalam waktu suku ketiga tahun ni, kira-kira dari tempoh bulan 7 ke bulan 9.

Tapi perlu ke saya anjakkan ke depan? erm!

Kalau ikukan kertas kerja dalam Excell, semuanya masih ikut rancangan



Saya kaburkan maklumat terperinci pasal rasanya tak perlu kot dimasukkan sekali :P

Senarai ni setiap kali hujung minggu mesti berubah. Kalau dulu saya nak beli kain nikah bulan 4 tapi lepas fikir atas faktor kos dan kekangan masa, rasanya saya akan beli kain nikah akhir bulan ni. Walau semua nampak macam teratur, tapi malangnya saya masih belum ada progress langsung untuk

1. Penyelaras Majlis
Sudah sampaikan hajat pada beberapa orang yang berkenaan tapi semua takut nak jadi project manager. Hua.. takkan saya nak jadi Bridezella kat atas pelamin.. Huhuh..

2. Vendor untuk pelamin dan dekorasi dewan
Baru dapat contact number dengan Fieza. Terus ke orang pelamin dan tak pakai butik sebagai orang tengah.

3. Makeup
Tolong! Saya masih mencari juru mekap. Saya dah banyak lompat-lompat baca blog orang, jadi nama yang saya selalu baca adalah Tiar Zainal dan Nureen Makeover. Siapa-siapa ada cadangan lagi tak untuk jurumekap?.. dan saya mahukan kakak yang tulen ye, Noq!

Untuk booking OP nikah dan sanding, sudah bagitau secara lisan dengan OP cuma masih belum secure date nya lagi dengan bayaran deposit. Dewan sudah booking (walau amat leceh pasal sudah ada proses birokrasi!); katering dan buah tangan tetamu pun sudah booking tarikh dengan vendor, tapi bayaran deposit belum lagi pasal kena tunggu 3 bulan sebelum majlis, baru vendor amik bayaran.

Senarai tetamu pun masih dijalankan secara berperingkat. Tapi bila tengok jumlah, saya terfikir--Adakah saya selektif nak jemput?? eheheh.. Saya hanya jemput mana yang rapat sahaja dan keutamaan saya kepada mutual friends kami yang kami kenal dari zaman sekolah rendah lagi.

Memandangkan majlis kami dibuat serentak untuk kedua-dua jadi tak memungkinkan untuk saya jemput setiap yang saya kenal. Semestinya kena la berlaku sederhana untuk kedua-dua family.

Bulan Februari nanti, empat perkara perlu dijanakan!



Korang punye persiapan macam mana? Harap lebih progresif dari saya ya!


11 Januari 2010

12 comments:

Hasnah on January 11, 2010 at 9:40 AM said...

*bru 1st time nk turunkn comment hehe.. jgn mare yea kak..

asna punye wedding buln 6. so, far alhamdulilah.. semua under control lg.. tp yg jd pening skrg PA system kt area KL nie.. nape la mahal sgt ek? =( xsgup rasanya nk byr mhal utk PA sytm nie..

tue yg buat asna pening skrg nie~

Btw, akak punye wedg plan pun asna suke bace hehe =) all the best kak! ;)

Xora said...

Asna: terima kasih sbb sudi gak dtang jenguk :D PA system jadi masalah ye? tak tanya kat org butik, kot2 dia ada vendor ke. Tapi mmg standard la mahal dik, semua nk buat duit kan? You too all the best! wahh lagi advance, 6 bulan aje lagi :)

Unknown on January 11, 2010 at 9:45 AM said...

wedding ayu bln 6,tp byk lg lum prepare..riso..

mama affan on January 11, 2010 at 12:21 PM said...

dah teratur tu..pelan2..selagi masih dalam kawalan kira okeh la tuh..doa banyak2 okeh..

NoRr on January 11, 2010 at 3:17 PM said...

hye~ sy silent reader awak..just nak cakap..sungguh kagum dgn awak..very organised lah~ btw,ur wedding nnt combined ye? sy buat combined wedding, still,..pening pala sama macam 2 wedding.. =(

hana yoriee on January 11, 2010 at 3:46 PM said...

hye xora..saya juz nak suggest kan u one of d make up artist la..even saya tak kenal dia, tp saya kenal la ngan family make up artist nih..coz mother dia supervisor saya..hehe..ni add dia: http://eleena.biz/ListProduct.asp?subject=Home..org yg penah makeup ngan dia so far sume ok lah..so, tgk2lah dulu.. =D

Anonymous said...

http://emmapesona.com/web/

cube tengok website ni..make up dia pun best gak..happy viewing Xora :)

Anonymous said...

http://emmapesona.com/web/

cube tengok website ni..make up dia pun best gak..hepy viewing Xora :)

ederq on January 12, 2010 at 1:54 PM said...

i had my wedding makeup from emmapesona.com.
dan puas hati :)
all the best!

adlyn833 on January 13, 2010 at 11:15 AM said...

hye xora...im ur silent reader.suka bc ur blog..nmpk teratur je u punye majlis...
i ada makeup artist yg i bleh introduce kt u.even ms wedding i nnti i akn amik dia.dia makeup artis utk lisa surihani..then dia pn makeup artis utk cite ampang medical n pua chu kang.actually, dia kakak kpd kwn baik i..so,if u need further details,inform i ye ;P

Xora said...

Ayu: oh, berhari raya sebagai suami isteri la nampaknya ye? :D

Fik:Terima kasih utk kata2 semangat. betul2, doa takleh lupa!

Norr: Terima kasih Norr :) Haah InsyaAllah nak sekali, jdoh dengan orang setaman :P Tu la, pening gak kan majlis serentak pasal nak cari persamaan dalam perbezaan tu :D

Hana: Thanks sgt2 sebab sudi kongsi info. will do! thanks ya!

Anony n Ederq : saya dah check n mmg cantik2 orgnya tu dimakeupkan. Thanks ya! nnt nak cuba buat test kat sana dulu insyaAllah . Terima kasih!

Adlyn: boleh juga. blh tlg emelkan info pada emel sya diaterimanikahnya.gmail.com. terima kasih ya!

Korang semua ni memang best!! terima kasih :D

adlyn833 on January 18, 2010 at 1:21 PM said...

ixa,i dh email u no phone mekap artis tu...should u need any further info,just drop me an email,k

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates