28 October, 2009

Boleh ke tak?



Salam dan hai

Minta pendapat

Gambar di bawah ni adalah tempat serba guna--tapi kebanyakkan digunakan di dapur untuk isi bawang-bawang.

Abang saya baru beli bakul ni di Terengganu, belum dipakai. Tapi tatkala mata terpandang bakul-bakul ni, saya terus terfikir, nak jadikan tempat letak bunga rampai.

Mari saya terangkan kedudukan bakul di mana.

Dewan ada 2 pintu masuk. Bila tetamu sampai, perlu lalu pintu masuk 1, menembusi bahagian yang saya panggil lobi. Kemudian untuk masuk ke dalam dewan makan, akan ada pintu masuk 2 yang akan dihiasi dengan scallop, ada dua pintu yang ditengahnya ada pembahagi. Pintu dibuka ke dalam. Cadangan yang saya ada, untuk meletakkan bakul tu ditengah-tengah pembahagi tu, jadi tetamu yang keluar masuk melalui pintu tu, akan diiringi bau bunga rampai.

Dan semestinya la, bakul tu takkan dibiarkan gonjeng begitu aje. Saya akan lilit dengan riben atau apa-apa yang bersesuaian supaya tidak nampak terlalu ringkas.

Korang rasa macam mana? Boleh ke tak boleh??

28 Oktober 2009

3 comments:

Miza on October 28, 2009 at 12:42 PM said...

ok..ok..nampak lain dari yg lain

laling on October 28, 2009 at 1:15 PM said...

bes!bes!!

even kalo taruk dlm umah, mesti akan ber bau wangi semerbak

buah hati nya.. on October 28, 2009 at 1:46 PM said...

huhu..bole sgt..sy suka..hehe..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates