20 October, 2009

Dua Dulang Lagi



Salam dan hai

Pendahuluan post: terima kasih kepada Yuny dan Salina yang menjadi pembaca tegar blog saya yang ke 24 dan 25 *tepuk tepuk

Rujuk semula perkembangan barang hantaran abang saya di post ini . Sudah siap lima dulang, yang tinggal lagi dua dulang.Kemudian semua hantaran dibiarkan terbengkalai demi menghormati bulan Ramadhan dan Syawal..

Sekarang, dalam detik-detik terakhr sebelum menjelang majlis, maka operasi menggubah hantaran dimulakan semula.

Karat.. karat.. otak sudah berkarat... Jadi buat je takat mampu.


Jadi, gambar di atas adalah hasil kemalasan menghias bakul buah, Bunga orkid diletak di tepi bakul, dialas dengan kain satin ungu. Kemudian rancang nak letak jerujai ungu tu di atas buah untuk naikkan warna tema. Rancangnya, nak beli buah oren, epal hijau dan blackcurrent hari khamis, sehari sebelum ke Terengganu. Mungkin nak selitkan juga coklat. Tengok camne nanti ye. Tapi takleh susun tinggi, cukup sebaris aje pasal bakulnye tepi tu rendah. Kang jatuh pulak buah.

Selesai hal hantaran buah

Mas kahwin ni satu isu yang lain. Mula-mula saya rancang nak gulung-gulung dengan kayu manis dan ikat dengan riben. Letak molek-molek dalam kotak kayu, dan tada--- siap, macam gambar-gambar kat bawah ni.. sweet!




Tapi abang saya nak bunga ros. Jadi pikir camne ye nak buat. Google-google, akhirnya jumpa laman web ni:
cara buat bunga ros pakai duit kertas

Tengok macam senang, taip lepas cuba, hampir putus asa gak la bila tengok hasil camni aje.


Tapi lepas tekun aje buat, dapat la hasilnya, 5 kuntum besar bunga ros+ 1 kuntum bunga ros yang kucup.. pasal tak pandai nak agak berapa banyak duit kertas diperlukan untuk sekuntum bunga, tu yang ada berbaki.

Siap kuntuman dan daun aje dulu. Nak jadikan jambak, hari esok akan diteruskan operasi.

Ada tak rupa cam bunga ros??




Abang saya kata, bunga ros tu cam buah nenas :p dem yuuuh!!

20 Oktober 2009

3 comments:

YuNyLoveSYou on October 20, 2009 at 9:51 AM said...

cantiknya bunga rose!!! Sangat berseni la tangan awak! pinjam boleh?? hahaa.. sbb saya tahu tangan saya tak berseni laaa.. huhu..

xora said...

Yuny: hai yuny.. ye terima kasih.. takde la berseni sangat, jenuh gak nak buat. tapi saya rasa, kamu pun boleh.. ikut aje arahan video, senang sangat :)

the miss bride-to-be on March 26, 2010 at 2:08 PM said...

tunggu kemunculan bunga ros kita pula. :)

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates