Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

07 April, 2011

Idea dah Ada, tapi Kekangan Teknologi Pula


Salam dan hai


Saya nak menulis tentang pengalaman saya dan D masuk ke rumah baru. Saya kira, mungkin ada cebisan pengalaman tu dapat digunakan oleh mana-mana bakal/mantan pengantin yang akan berpindah berdua bersama suami.


Tapi...


Gambar pula tak dapat nak pindah ke komputer. Tak tau kenapa.


Mungkin tak serasi kot model handphone saya dengan komputer ni. Banyak sangat nak kongsi, tapi teknologi membataskan saya. Post dah siap, cuma gambar tak dapat nak dipindahkan. Jadi rasa marah* Tak best la tulis post tanpa gambar.

Jadi memandangkan tujuan saya tak kesampaian, saya masukkan sedikit gambar selingan, perjalanan persiapan rumah kami yang saya dan D usahakan. Gambar ni memang dah lama dipindah daripada handphone.



Ini dulu lalang semata, tapi sekarang tanah sekangkang 'anak kera'ni sudah saya tanam dengan pokok pandan dan pokok cili. Rancangan masa hadapan, nak tanam serai, daun kari dan limau purut.



masa kami sibuk cari lampu dan kipas untuk rumah kami.


Ibu belikan water dispenser pasal saya tak biasa minum air paip yang dimasak *kasih ibu.



D dengan almari idaman dia.



Roman blind di tingkap tangga.



sudut dobi saya yang masa tu cuma ada sabun. Sekarang ketiga-tiga tingkat ni dah penuh dengan barang.



Penapis yang praktikal.



Sedikit deko di dapur. Letak kat tepi peti ais pasal D tak suka magnet di pintu peti ais. Situasi menang-menag.



Nanti dalam post akan datang, saya nak kongsi tentang pengalaman menguruskan urusan rumahtangga tanpa bantuan ibu. Tak susah, cuma kena belajar susun aktiviti dan masa. Tapi penat itu memang pasti.



InsyaAllah saya akan cari wadah untuk pindahkan gambar-gambar daripada handphone ni.






p.s Pada mereka yang ke majlis Elya, mungkin kita dapat berjumpa ya? InsyaAllah, mahu meraikan Elya dan bakal imamnya :D






7 April 2011

05 April, 2011

Saya Masih Disini


Salam dan hai


Menghilang lebih lama daripada biasa kali ni.


Mari saya senaraikan alasan-alasan sebab musabab kehilangan saya daripada dunia blog:


1. Dah pindah rumah di Bangi. Dah tak duduk Serdang yang ada akses Internet 24 jam *nangis

2. Tengah berkira-kira bersama D untuk jadikan TV kami, sebagai monitor untuk akses Internet. Cuma tinggal beli CPU dan wireless mouse & keyboard. Menunggu baget yang sesuai.

3. Masih belum membiasakan diri dengan rutin seorang isteri, pekerja dan suri rumah. Dulu jawatan suri rumah, dibantu oleh ibu, jadi suri rumah tu cuma jadi suri aje. Sekarang dah tak cukup tangan nak uruskan sendiri. Penat dan mungkin juga sudah kurus sikit sekarang. Hehe.

4. Otak tak dapat fikir nak karang post terbaru pasal asyik fikir petang nak masak apa, hujung minggu nak gi pasar beli apa, dan bila nak kemas bilik belakang yang tiba-tiba jadi stor 'terjun'.

5. Bila badan penat, otak pun penat. Apa pun tak jalan. Tapi yang pastinya, hidup berdua, hidup berdikari--penat tapi menyeronokkan!


Tapi dah alang-alang tulis post baru, saya nak kongsi idea dibawah ni. Rasanya belon helium ni cantik juga kalau dibuat ganti untuk arch atau hiasan di meja buku tetamu, mahupun ruang bergambar. Cuma risikonya belon-belon tu pecah atau hilang tanpa dapat dikesan oleh tangan-tangan gatal. Hehe Tapi ideanya tetap cantik :)jadi tetap mahu kongsinya disini :)


Sumber: katespade.com


P.s pada mereka yang ada emel mahukan kertas kerja tu semua, insyaAllah saya akan emelkan dalam waktu terdekat. Pada mereka yang ada emel saya untuk hal-hal lain, mungkin saya akan mengambil sedikit masa untuk membalasnya ya. Saya cuba mengimbangi semuanya :)


5 April 2011

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates