01 February, 2011

Tema Kaktus


Salam dan hai

Masa bercuti dengan D tempoh hari, saya cukup berkenan amati pokok kaktus yang renek dan comel-comel ni.



Kemudian terfikir, kalau saya kongsikan idea majlis perkahwinan bertemakan kaktus, mana tau mungkin ada yang berminat. Dengan cuaca tempat kita yang memang sentiasa panas, pemilihan bunga hidup memang berisiko dan sedikit leceh dalam memastikan kesegarannya. Mungkin idea penggunaan kaktus ni dapat dijadikan alternatif pada mereka yang sukakan kehijauan dan mahukan kelainan, pada kos yang lebih murah dan tahan lama.

Bunga tangan




Deko meja beradap






Centerpiece/ hiasan tengah meja tetamu







Kad jemputan


Buah tangan tetamu






Tapi untuk kek pengantin, pelamin dan sebagainya, saya rasa elok kalau kekal seperti kebiasaan. Cukup tema kaktus ni digunakan dengan minimum pada contoh-contoh yang saya beri. Kita tetap perlu kekalkan imej klasik dalam perkahwinan. Tak perlu terlalu beria-ria nak selarikan semuanya. Benda yang sikit tu la biasanya yang akan ketara.

Minimum itu masih menyerlah.



1 Februari 2010

8 comments:

~ NANA ~ on February 1, 2011 at 12:19 PM said...

eh2 ok gak idea ni...x pernh tgk org buat lagi..hehe

Reen Tart Nenas on February 1, 2011 at 12:32 PM said...

aku dh agak dh. masa aku tengok kaktus kat cameron tu, dah terpk dah, nie kalau ko nampak, harus la menjadi bahan utk blog ko :)

dyanzjha on February 1, 2011 at 1:20 PM said...

wahhh...menarik gak...he3

Xora on February 1, 2011 at 2:15 PM said...

Nana &dyan: kena betul2 pandai terapkan, baru tema ni nampak cantik, kalau tak, nampak cacat merba lak kan.

Reen: ko jawab tagged aku dulu *slap

Reen Tart Nenas on February 1, 2011 at 5:03 PM said...

xora: ko takleh slap2 orang la! hahaha

nur on February 1, 2011 at 5:15 PM said...

less is better.. simple n nice..
Jemput ke:ALL IN ONE

♣dya aien♣ on February 2, 2011 at 2:32 PM said...

wah!!!
cantek la..
sukaaaa sgt..

LittleSunshine on February 2, 2011 at 2:34 PM said...

last month gi cameron terpikir gak nk uat cactus theme..tapi as a centerpiece je la..he3..

murah jer 7 pasu kecil tu rm10..
so budget utk centerpiece,,ok la..yg lain2..pelamin??deco cactus yg besor2..angkut/sewa dr cina2 cameron..he3

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates