Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

01 February, 2011

Demi Puan SCR


Salam dan hai

Saya nak mulakan post pertama bulan Februari dengan menjawab tagged daripada
Puan SCR. Kita mulakan post hari ini yang mana Persekutuan cuti *Tensi dan jelez tak dapat cuti cam D* dengan post ringan.

Saya memang tak disiplin bab lawat melawat blog ni. Mana yang saya sempat lawat, saya tinggalkan komen. Mana yang saya tak tinggal komen, saya tinggal jejak (jejak dalam bentuk saya tahu perkembangan diri mereka heheh). Tapi memandangkan Puan SCR minta saya jawab tag dia, maka post ini saya akan cuba jawab beberapa soalan dengan cara amat formal (pasal mode sudah tukar kepada mode di pejabat. Hehe)

1. APAKAH STATUS ANDA?
Bahagia menjadi seorang isteri selama tiga bulan sudah! Alhamdulillah..

2. CERITAKAN TENTANG DIRI ANDA
Tentang diri saya daripada perspektif bagaimana ni ya? Erm.. cukup saya tulis yang saya menulis sebagai blogger Xora dan diri saya diluar bersama rakan-rakan, adalah dua insan berbeza. Mungkin split personality? atau mungkin saya overdose tengok cerita Criminal Minds. Tak gitu Laling, Reen, Nuriah (.. sapa lagi nak ngaku baca blog aku senyap-senyap kat opis??)

3. CERITAKAN TENTANG BLOG ANDA
Blog saya khas untuk hal perihal kahwin sahaja. Kalau dulu, saya buat blog ini tentang persiapan majlis abang saya, kemudiannya baru persiapan majlis saya, kini saya akan terus menulis untuk persiapan mana-mana pembaca yang bakal menjadi ratu sehari. Saya meminimumkan sebolehnya cerita tentang kehidupan peribadi saya yang tidak berkaitan dengan misi blog ini. heheh.

4. APA PENDAPAT ANDA TENTANG DUNIA BLOG?
Dunia blog dan dunia sebenar tak jauh bezanya. Dunia sebenar ada peniru, dan begitu juga dunia blog. Sama sahaja juga dengan isu persahabatan, permusuhan, stalker dan macam-macam lagi. Cuma bagaimana kita memanfaatkan medium blog itu sahaja membezakan kita dengan orang lain.

5. NASIHAT KEPADA KAWAN-KAWAN YANG BARU NAK BUAT BLOG
oh saya ada buat tulis pasal tips bagi B2B yang baru nak buat blog * malas lak nak paste link kat sini heheh. Rasanya, rumusan kepada nasihat: Menulis kerana minat. Itu yang akan mengekalkan penulisan blog kita, samaada hanya sementara atak kekal selamanya.

6. NYATAKAN KEUNIKAN BLOG ANDA
Rasanya tajuk blog saya kot. Dia Terima Nikahnya. -- Lafaz azimat nih!! Mudah orang nak ingat. Kat Nuffnang pun, itu search word yang selalu orang guna.

7. SAMPAI BILA NAK MENULIS BLOG DAN IMPIAN ANDA DALAM DUNIA BLOG
InsyaAllah selagi ada idea dan kudrat diberikanNya. Impian saya mudah sahaja, nak bantu kongsi idea yang saya jumpa, dengan seberapa banyak bakal pengantin secara langsung atau tidak langsung.

8. TAG 5 ORANG YANG ANDA NAK KENAL

1. Puan T --> pasal ko dah lama kan tak update blog?? *slap
2. Reen --> nanti leh bahan ko semula haha
3. Laling --> Nak kenal dirimu lebih mendalam oh lalingku~~
4. Miss Elya --> Rajin tinggal komen kat blog saya :P
5. Zaa~ --> selalu kasi kata-kata dorongan kepada saya.



Kalau berkelapangan, sila la jawab ye. tiada paksaan (kecuali pada Puan T tu :P)


1 Februari 2010

3 comments:

Liyana SCR on February 1, 2011 at 11:00 AM said...

dah buat! hehe. ^_^ tengkiu!

Elya Roza on February 2, 2011 at 1:10 AM said...

kah kahkahhhhh~ ramai gak yg tag ni...tak terbuat lagiiii..tak tau sempat ke takkkkk...uhuuh

gurlarroche on February 2, 2011 at 8:43 AM said...

tag tag....aku untag bole ? ;p *slap!

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates