Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

16 May, 2011

Perkongsian Mereka: Pengantin Merah-Putih


Salam dan hai

Terima kasih untuk maklum balas yang amat positif untuk label terbaru blog saya: Perkongsian Hidup (walaupun cuma sempat tulis satu post sahaja hahaha) Pada mereka yang sudi menulis komen terus kepada post dan juga pada yang menghantar emel, terima kasih ye untuk dorongan dan sokongan. Saya harap dapat menulis dan dapat berkongsi dengan lebih banyak selepas ini (Yayang.. Nak Internet~~)

Walaupun label Perkongsian Hidup cuma ada satu post (haha) tapi saya nak buka satu label baru juga (*tak sedar diri, Internet kat rumah takde T.T macam mana nak update). Saya rasa saya perlu buka label baru ini kerana kebelakangan ini saya terima banyak emel daripada pembaca yang sudi berkongsi perincian majlis-majlis mereka dan saya rasa, adalah lebih luas dan bermanfaat kalau saya kongsikan idea mereka di dalam blog saya untuk tatapan umum.

Maka dengan ini, saya nak buka label baru: Perkongsian Mereka

Dalam label ini, saya akan berkongsi emel-emel yang dihantar. Ada yang pada asalnya cuma bertujuan untuk berkongsi gambar hasil ubah suai apa yang saya pernah praktikkan dalam majlis saya, dimasukkan ke dalam majlis mereka. Ada juga yang sekadar ingin berkongsi kegembiraan majlis mereka dengan saya, memandangkan kebanyakkan mereka merupakan pembaca senyap yang tiada blog. Tapi itu tidak menghalang mereka daripada menghaslkan idea-idea yang beridentiti tersendiri.

Jadi, dengan ini, saya rasa saya perlu sediakan platform khas untuk mereka, yang saya yakin, idea mereka tetap mendukung identiti dan citarasa tersendiri, maka sewajarnya ianya dikongsi dengan bakal-bakal pengantin di luar sana.

Post pertama, saya sudah kongsikan Majlis Keyn {
Post}

Kali ini saya nak kongsikan beberapa gambar daripada seseorang yang mahu namanya dirahsiakan.

Nama pengantin: Biarlah Rahsia (atas permintaan)
Tarikh: 2 Mei
Tema: Merah Putih



Wishing tree yang digunakan juga untuk tetamu tinggalkan nota dan pesanan kepada pengantin.


Kereta pengantin tiba dengan gaya~


Sumber gambar dibawah: Kredit kepada Redza Rayan






Kasut, bunga dan riben merah-- yakin, yakin dan yakin!! itu paling penting untuk bawa gaya berani ni.

Masih ada ramai lagi yang pernah berkongsi gambar majlis mereka dengan saya, cuma saya perlu masa untuk mencari emel-emel mereka semula dan yang paling penting, meminta kebenaran untuk berkongsi idea mereka. Mungkin ada yang sedikit segan jadi saya perlukan kebenaran mereka untuk dipaparkan.

Oh ya, pada pembaca yang mungkin bakal pengantin, mantan pengantin atau sekadar pembaca senyap, jika ada sesuatu idea kreatif yang mungkin kamu jumpa dalam realiti atau sudah kamu praktikkan, kalau mahu dikongsikan, boleh aje hantarkan gambar ke emel saya. Kalau mahu nama dirahsiakan, juga tiada masalah.

Tapi ingat ya, label ini tidak boleh digunakan untuk tujuan promosi perniagaan. Saya memberikan keutamaan kepada idea yang mampu milik dan tujunya benar-benar untuk perkongsian idea.


Nota: Selamat hari guru kepada semua pendidik!!


16 Mei 2011



4 comments:

~ NANA ~ on May 16, 2011 at 12:10 PM said...

wishing tree dia cantek!

choclairissa@intan marliana on May 16, 2011 at 1:19 PM said...

sangat berani..kaler merah plak tu..neway suke kete die~

follow n link u :)

DJ on May 17, 2011 at 2:18 PM said...

upss...hi Xora...terkejut saya...rasanya gambar2 kat atas tuh dr FB saya...hehe glemer saya dgn wishing tree tu...hehehehe btw, mmg tema yg sgt berani dan menarik...panas gitew....hehehe

Raihana on May 18, 2011 at 11:18 AM said...

hye .. i just get linked to urs :) love ur entries

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates