Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

03 June, 2011

Perkongsian Hidup: Rutin Memasak



Salam dan hai

Post ringkas hari Jumaat.

Saya masih dalam proses menggarap cacatan baru untuk dimuatkan dalam label Perkongsian Hidup. Saya dah kongsi tentang rutin dobi {
Post} dan kisah almari baju {Post}. Jutaan terima kasih untuk semua maklum balas yang saya terima, baik di ruang komen dan juga yang menghantar emel.

Kali ni, catatan Perkongsian Hidup yang baru saya buat atas permintaan seorang penghantar emel. Dia minta saya kongsikan perkongsian hidup berkenaan aktiviti memasak.

Memandangkan permintaannya tidak spesifik berkenaan apa, jadi saya rasa mungkin saya akan pecahkan topik ini kepada beberapa sub topik yang saya rasa mampu untuk saya menulis dan berkongsi berdasarkan apa yang saya praktikkan.

InsyaAllah, saya akan menulis tentang penyimpanan koleksi resepi



..Melabel barang-barang makanan.






Menyimpan rekod barang-barang pasar.


..dan penyediaan menu





Tapi semua post tersebut masih belum masak ranum lagi, jadi kena simpan dahulu ya?

InsyaAllah saya akan cuba selesaikannya seberapa segera ya.

Terima kasih untuk sokongan kamu semua!!

Selamat berhujung minggu dan pada mereka yang bakal melangsungkan perkahwinan hujung minggu ini, selamat pengantin baru diucapkan!




3 Jun 2011


8 comments:

LyA SaFaR on June 3, 2011 at 2:09 PM said...

wah rajinnya awak...saya nk masak tgk buku resepi hari2..hahha

Xora on June 3, 2011 at 2:15 PM said...

Lya, saya pun masak tgk buku resepi. sampai minyak pun dah penah tertumpah atas resepi :P

cik fiza on June 3, 2011 at 2:41 PM said...

wah bagusnya.. dah macam uruskan restoren.. sgt teratur dan sistematik...

puteriraifana on June 3, 2011 at 3:07 PM said...

suka lah xora! tak sabar tunggu entry!!

Reen Tart Nenas on June 3, 2011 at 3:13 PM said...

cukup followers ko 1000, bolehlah buat Giveaway :)

LisaLisut on June 3, 2011 at 6:40 PM said...

hikhikhik Xora. nak sengih jugak..sbb bekas makanan kita sama ;p
sbb dpt info dr kawan pn dia kata buat mcm tu..br tersusun..hehehe..tp i tak la label mcm xora..tak berapa nk rajin :P

Unknown on June 6, 2011 at 1:28 AM said...

salam sist ;)
sy bace blog sist since u belom kawin lg ;p
walaupon sy student lg..sy ttp mahu bace blog u ;)
u sgt la kreatif n rajin..respect la..
tahniah prgnant ;)

Puteri sinar cahaya said...

salam sis,,best lah baca u punya blog..i like..leh wat rujukan..respect lah..

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates