Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

10 March, 2011

Seminggu Selepas Post Terakhir



Salam dan hai

Fiiuh!!

Memang rekod betul! Kali pertama saya tinggalkan blog ni hampir seminggu. Masa honeymoon dulu pun, sempat juga update blog hehe. Terima kasih pada semua yang masih sudi juga jenguk-jenguk blog yang sepi seminggu ni.

Hari ni, cuba kumpul kekuatan dan idea untuk menulis. Rindu nak menulis topik-topik berat, tapi perlukan masa untuk mengarang. Jadi pada pagi Khamis ni, kita mulakan bacaan ringan sahaja dulu.

Punca tinggalkan blog: Keletihan melampau.

Itu sahaja.

Setiap minggu ada sahaja aktiviti masuk rumah yang saya dan D perlu uruskan.







Sampai D kata "masuk rumah ni, buat D rasa cam kita kahwin lagi sekali aje. Belanjanya sama aje banyak"

Ye, tepat sekali.

Disebabkan belanja yang banyak itu juga la, kami asyik menangguh nak ambil album daripada A.Rashdi. Nasib dia memang amat memahami *terima kasih A.Rashdi*, dia cuma pesan kalau semuanya dah ok, terus call dan dia akan siapkan dalam tempoh 2 minggu *huu suka sangat!!*

Tambah lagi suka pasal dia sudi kasi saya semua gambar-gambar sepanjang majlis kami. *Suka suka lagi!*.

Dalam banyak-banyak gambar dia yang memang best, saya amat suka gambar perincian majlis kami yang dia ambil. Syukur sangat A.Rashdi tak terlepas semua benda-benda kecil yang mungkin orang tak kisah, tapi untuk pengantin (mantan la kini :P) DIY macam saya, sekecil-kecil perkara, sebesar-besar kenangan pada saya.


Tahukah Anda: saya sama sekali tak menyangka yang ayah saya boleh merealisasikan idea saya untuk so-called 'chandelier wanna-be' haha. Ayah masukkan semua lebihan kain dalam kaca yang diletakkan ditengah-tengah kristal tu. Jangan tanya macam mana ayah buat, saya pun tak tau. Tahu2 dah siap



Tahukah anda: Selipar ni dah berusia 5 tahun. Jarang pakai pasal sayang. Cuma keluarkan khas untuk jadi props.


Tahukah Anda: Beli handset baru semata-mata nak jadikan props juga. *Sebenarnya handset sekarang tu pun memang tunggu masa nak kiok aje


Tahukah Anda: Kasut ni satu saiz besar daripada kaki saya. Saya beli juga walaupun terpaksa perlahankan kelajuan berjalan, takut kasut tercabut :P


Tahukah Anda: Pada saat akhir, saya cuma tulis segala apa yang penting atas kertas Post-it sahaja. Mudah nak semak.


Tahukah Anda: Baju ni amat berat.


Tahukah Anda: Gambar ni saya hantar print di kedai 2 hari sebelum hari majlis pasal saat akhir dapat idea untuk hiasan bilik pengantin


Tahukah Anda: Jubah mandi ini masih lagi saya dan D gunakan. Sangat praktikal!


Tahukah Anda: Scallop yang dibuat oleh ayah saya mampu menampung berat baju sanding saya dengan jayanya!


Tahukah Anda: Walaupun manik dibaju tidak sekata, tapi tiada siapa yang perasan disebabkan kilaun manik pada baju mengatasinya :) Sudah macam lampu LED aku ni!


Tahukah Anda: Bunga orkid putih tu dibeli dengan harga mampu nangis, tapi sampai hati pihak katerer letak bunga meja mereka dihadapan!!!


Tahukah Anda: Botol ini sekarang menjadi botol herba untuk letak garam-gula-lada sulah dan sebagainya dirumah kami. Pembelian jangka panjang.


Tahukah Anda: Pagi letak centerpiece, saya dan D boleh lak nak bertengkar masa tu *Saya bertengkar, Dia malas nak layan haha. Pasal nak cepat, tapi meja masih banyak belum siap.


Tahukah Anda: Pantun di meja tetamu saya perolehi daripada laman web Dewan Bahasa Pustaka


Tahukah Anda: saya baru tahu siapa yang melukis gambar arnab dalam buku tetamu saya..!!! Echa!!!!


Tahukah Anda: Saya gunakan semula ceper untuk hantaran sireh junjung dan bantal hantaran untuk idea ni. Petang selepas nikah, terus amik daripada rumah D dan bawa ke dewan siap-siap. Dalam banyak-banyak projek DIY saya, ini yang paling saya suka.


Tahukah Anda: Buku tetamu ini hampir tertinggal. Nasib ada orang yang teringat nak kemaskan meja tetamu.


Tahukah Anda: Bunga meja dalam gambar di atas, sebenarnya adalah bunga meja yang sama di bilik pengantin pada hari nikah. Saya bawakan ke dewan dan gantikan bunga dibilik pengantin dengan deko lain.


Tahukah Anda: bunga telur tu semua adalah kitar semula daripada semua bunga-bunga telur yang kami, sanak saudara, dan sahabat (terima kasih Nuriah, Laling dan Reen!) berikan dan kumpul.


Tahukah Anda: Kami memandu di lebuh raya dengan jarak amat amat dekat antara satu sama lain bagi mengelakkan orang perasan plat kereta kami.



Tahukah Anda: Deko meja beradap di buat pada malam hari sebelum sanding dan kami biarkan air cond terpasang sampai esok pagi.


Tahukah Anda: pada bahagian besi kasut D, tertulis huruf D. Memang rezeki D terjumpa kasut yang ada pangkal huruf D.

Candid masa pengapit berusaha menanggalkan plat kereta. Saya disebelah memerhatikan dengan garang pasal takut terpatah plat tu hehe.. Mekacih Encik pengapit *aku tahu kadang-kadang ko baca blog aku even ko jadi Anonymous.



Semestinya, kena la letak gambar signature saya, gambar yang nampak sipi-sipi sahaja. Haha


Semua perincian majlis saya ada (kecuali bunga manggar yang hilang tanpa dapat dikesan.. takde sapa ada gambar tu T.T)

Gambar Pilihan hari ini: Apa yang kita belajar daripada gambar dibawah?



Jawapan: Dalam keadaan terdesak, percaya la ahli keluarga kita sanggup buat apa sahaja dalam memastikan kelancaran majlis. Termasuk la menyapu lantai dengan mop kerana ketiadaan penyapu. Abang saya amat cool!!!!!!!!!!


A.Rashdi ni dah mula pula berkecimpung dalam video. Kalau suka dengan hasil tangkapan gambarnya diatas, mesti korang akan lebih suka dengan video pertama dia ni: Klik link dibawah untuk lihat sendiri video hasil tangan beliau.

Reception Sherim & Suzy

Semua sumber gambar di atas adalah daripada A.Rashdi of Peveyheck tanpa editing. Boleh hubungi beliau di laman Facebook Peveyhack Photography



10 Mac 2011

12 comments:

~ NANA ~ on March 10, 2011 at 10:36 AM said...

btw ur wedding was superb :)

Elya Roza on March 10, 2011 at 10:45 AM said...

cool!!~sukeee dgn entry niii~

Shakina Farhan on March 10, 2011 at 10:54 AM said...

sukee..byk gambar...hehe..

asha on March 10, 2011 at 10:55 AM said...

nice..suke sangat n3 ni:)))

Lala on March 10, 2011 at 11:06 AM said...

wee! kalau tgk balik gambar, mesti buat kite rindu nak kawen lagi kan!!!

Puan T on March 10, 2011 at 11:06 AM said...

ok.aku tgk muke awi, terkenang kembali mcm mn dia kalut ilang bini.

nmpk ana x? nmpk ana xxxx???

farahfatihah on March 10, 2011 at 11:24 AM said...

xora, OP kamu mmg best...tp OP saya mmg sgtlah xbest..nyampah sakit ati bila igt balik....T_T

btw, mana kamu beli jubah mandi?

Reen Tart Nenas on March 10, 2011 at 12:17 PM said...

gambar yg ko print 2 hari sebelum tu la ko tepek kat guestbook aku! hehehe

Emme Amalina on March 10, 2011 at 4:05 PM said...

waaahhhhhhhhhh....bestnye.....
=)

FARHANA on March 10, 2011 at 6:14 PM said...

memang terbaeekkk

Relevan on March 13, 2011 at 8:52 AM said...

follow ..

Xora on March 14, 2011 at 1:18 PM said...

Dear all: banyak nye gambar kan! :P tak tau nak masuk tang mana. Mungkin nk buat klasifikasi ikut kategori--kalau rajin.. harap saya rajin :P

p.s Farah: saya beli jubah tu kat kedai bundle di batu pahat. dekat dengan area hotel Pelikan

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates