Daisypath Graduation tickers Daisypath Anniversary tickers

29 June, 2009

Ideal


Salam

Hari tu, saya ada berbual dengan seorang sahabat yang hampir sebulan bergelar suami. Saje bertanya pada beliau, adakah preparation kawin ni sangat stressful, dan seterusnya menjurus pada persoalan, adakah perempuan suka mengstresskan diri mereka dengan hal2 remeh? Jawapan yang ditulis disusun rapi “If I answer that i'll be gender discriminating,chauvinist & leftist but the answer is yes, 75% of the time". Ada kawan perempuan pulak yang jawab “Ok la cmtu. Pass semua mende remeh tu kt laki..Nanti balik kang dia suh mak/kakak/adik dia yg buat”.

Bagi saya, lelaki dan perempuan dijadikan berpasang-pasangan, untuk mengimbangi kelebihan dan kekurangan masing-masing. Lelaki jangan kata, perempuan suka menyulitkan perkara yang mudah, sedangkan apa yang perempuan inginkan, satu majlis yang berjalan dengan lancar dan cukup manis buat mereka. Perempuan jangan kata, lelaki tak amik berat tentang persediaan majlis, sedangkan mereka yang akan berjabat tangan dengan tok kadi.

Kebanyakkan kawan-kawan lelaki yang saya pernah borak dengan diorang pasal perkahwinan, kebanyakkan mereka tak sangat risaukan perjalanan untuk ke perkahwinan kerana yang lebih mereka risaukan, macam mana nak uruskan kehidupan selepas perkahwinan, terutama dari segi kewangan. Rasanya memang hidup ini adalah untuk lengkap-melengkapi. Kalau sebelum kawin kita tak dapat nak handle perkara menuju ke alam perkahwinan, macam mana kita nak selesaikan masalah yang akan berlaku hari-hari dalam perkahwinan.

Saya akhiri post ini dengan video di bawah

Ingat cik Salmah, jangan marah-marah.. Nanti kena jual!

0 comments:

Saya Xora

Walaupun blog ini kadang-kadang bersawang ditinggalkan tuannya, tetapi kandungannya masih boleh diguna pakai.. cuma jangan diplagiat tanpa rela



diaterimanikahnya@gmail.com



Blog Rumah Kami

Tersurat, Tersirat

Fantasia

Majlis Sanding

Majlis Sanding
Kemas Kini: 14 Julai 2011

Majlis Nikah

Majlis Nikah
Kemas Kini Terakhir:21 Jun 2011

Bridal Shower

Bridal Shower
Klik untuk coretan penuh

Pre Wedding

Pre Wedding
Tema: 3 Zaman

Majlis Merisik

Majlis Merisik
Sederhana Tapi Bergaya

Projek DIY Kami

Projek DIY Kami
Meja Beradap dan Meja Potong Kek

Deko Centerpiece

Buah Tangan Meja Beradap

Hantaran

Bunga Tangan

Cop Mohor

Bunga Manggar

Video 'Save The Date'

Kad Jemputan

Buku Tetamu

E-kad

Centerpiece

Botol Bunga Rampai

Bingkai Gambar Ikea

Bantal Hantaran

Biskut Coklat Chip

Pasu Bunga Telur

Rozek

Jubah Mandi

Bongkah Nama

Deko Siling

Plat Kereta

Jual, Sewa, Serah


Bantal Nikah

Bantal Hantaran

Aksesori Pengantin

Bekas Hantaran Kayu

Inner Buku Tetamu
 

Dia Terima Nikahnya Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez Blogger Templates